מכה לג'וקוביץ': ממשלת אוסטרליה החליטה לגרש את הטניסאי הסרבי

לאחר שהתנצל כי סיפק הצהרה כוזבת בכניסתו, שבה טען כי התחסן, שר ההגירה האוסטרלי הודיע כי כוכב הטניס יגורש מהמדינה עם ביטול אשרת השהייה שלו בפעם השנייה. "גירושו הוא אינטרס ציבורי"

נובאק ג'וקוביץ
נובאק ג'וקוביץ | צילום: רויטרס

ממשלת אוסטרליה הודיעה היום (שישי) כי החליטה לגרש את הטניסאי מספר 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ', לאחר שטען שהתחסן בבקשת אשרת הכניסה שלו למדינה, ובינתיים הוא ייכנס שוב לבידוד. שר ההגירה האוסטרלי הודיע כי הויזה שלו תבוטל בפעם השנייה, והסביר כי מאחורי ההחלטה עומד "אינטרס ציבורי".

מוקדם יותר השבוע פרסם ג'וקוביץ' התנצלות בעקבות פרשת סירוב כניסתו לאוסטרליה לקראת אליפות אוסטרליה הפתוחה, הגראנד סלאם הראשון של עונת הטניס. הוא טען כי איש צוות שלו סימן בטעות באופן לא נכון את הסעיף המדובר בבקשת הוויזה שהוגשה.

"זו הייתה טעות מנהלתית", טען ג'וקוביץ'. "איש צוות שלי סימן את התשובה 'לא' בבקשה במסגרת השאלה אם שהיתי במדינה אחרת בשבועיים שקדמו להגעתי לאוסטרליה". הטניסאי הוסיף וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "זו טעות אנוש לא מכוונת. אנחנו חיים בעידן של מגפה עולמית ולפעמים טעויות כאלה מתרחשות".

יש לציין כי החוק האוסטרלי קובע שמסירת מידע כוזב במילוי טופס רשמי נושאת עמה עונש של עד שנה בכלא וקנס של כ-4,700 דולרים כמו גם ביטול הוויזה של מבצע העבירה. ג'וקוביץ, שמחפש את זכייתו ה-21 בגראנד סלאם בקריירה, מסר גם כי עורכי דינו סיפקו ראיות נוספות לממשלת אוסטרליה המוכיחות כי הוא לא עבר על החוק, בטח לא במכוון.

כזכור, הטניסאי הסרבי נחת באוסטרליה והושם בהסגר בטענה כי הוא לא עמד בנוהלי הכניסה למדינה בעת תקופת הקורונה. הוויזה שלו בוטלה, אך לאחר ערעור שהגיש – בית המשפט באוסטרליה הפך את ההחלטה. בתוך כך, סרטון מערוץ טלוויזיה אוסטרלי שהופץ ברשת קלט שני מגישי חדשות מקללים את ג'וקוביץ. "הוא מניאק נחש", אמרה המגישה. שותפה להגשה השיב: "הוא בהחלט מניאק".