לאחר שסירב להתחסן: אוסטרליה ביטלה את אשרת הכניסה של ג'וקוביץ'

כוכב הטניס צפוי השנה להחמיץ את "אליפות אוסטרליה הפתוחה". אחרי שנחת במלבורן והמתין מספר שעות בשדה התעופה - הועבר למלונית בידוד ונדרש לעזוב את המדינה. ראש ממשלת אוסטרליה: "חוק זה חוק"

זמן צפייה: 00:30

אוסטרליה ביטלה היום (חמישי) את אשרת הכניסה של נובאק ג'וקוביץ', שחקן הטניס המוביל בעולם - וכעת עלול ג'וקוביץ' להחמיץ את זכייתו הבאה ב"אליפות אוסטרליה הפתוחה", בשל סירובו לקבל חיסון נגד קורונה.

השחקן הסרבי, שזכה 9 פעמים באליפות אוסטרליה הפתוחה ועדיין מנסה לשבור את שיא הזכייה בתארים בגראנד סלאם, קיבל פטור רפואי על מנת להשתתף בטורניר הטניס היוקרתי. עם זאת, לאחר שנחת במלבורן והמתין בשדה התעופה במשך שעות - הוא נדרש לבסוף לעזוב את שטחי המדינה, והועבר למלונית קורונה.

מכלי תקשורת באוסטרליה נמסר כי השחקן מילא אשרת כניסה למדינה שאיננה תקפה, עם אישור הפוטר לכאורה מחיסון נגד קורונה. כוחות הגבול באוסטרליה פנו לגורמי הממשלה לאחר קבלת האישור מצוותו של שחקן הטניס, עוד בעודו משלים את דרכו ליבשת. על פי גורמים רשמיים, "ג'וקוביץ' לא הצליח להציג ראיות מספקות כדי שיאשרו את כניסתו למדינה".

מביקורת הגבולות נמסר כי הם "ימשיכו לוודא שנוסעים המגיעים לגבולות המדינה יצייתו לחוק ולדרישות הכניסה לשטחה". כמו כן, ראש הממשלה סקוט מוריסון מסר בחשבון הטוויטר שלו כי "הוויזה של מר ג'וקוביץ' בוטלה. חוק זה חוק, בעיקר כשזה מגיע לגבולות שלנו. אף אחד לא נמצא מעל לחוק. מדיניות הגבולות הנוקשה שלנו הביאה לכך שאוסטרליה היא עם דירוג הנפטרים הנמוך בעולם כתוצאה מקורונה".

כזכור, עוד אתמול פורסם כי הטניסאי סורב כניסה לאוסטרליה בשל היותו לא-מחוסן לנגיף. ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי על ג'וקוביץ' לספק הוכחה שאינו יכול להתחסן מסיבה רפואית, אחרת "שיעלה על מטוס מכאן". השחקן הסרבי כבר עורר סערה בשנה שעברה כשאמר שהוא מתנגד לחיסונים. הוא הגיע אתמול בבוקר לשדה התעופה במלבורן, כשמלבד לסוגיית החיסון, לג'וקוביץ' הייתה גם בעיה באשרת הכניסה למדינה.

מארגני התחרות מסרו כי הסרבי לא מקבל יחס מועדף, אך כניסתו האפשרית כבר מעוררת זעם בקרב המקומיים. אוסטרליה סובלת מנתוני תחלואה גבוהים עם עשרות אלפי מאומתים לראשונה לאחר שהוסרו המגבלות החמורות שהוטלו במדינה.