סערה סביב הטניסאי מספר 1 בעולם הלא-מחוסן: "שיוכיח או שיעלה על מטוס מכאן"

כניסתו של הסרבי נובאק דג'וקוביץ לאוסטרליה לקראת הגראנד סלאם הראשון של העונה סורבה בשל היותו לא מחוסן מפני הקורונה. ראש ממשלת אוסטרליה הבהיר כי דג'וקוביץ' יוכל להיכנס למדינה רק אם יספק הוכחה שאינו יכול להתחסן מסיבה רפואית

נובאק דג'וקוביץ
נובאק דג'וקוביץ | צילום: צילום: רויטרס

האם האלוף לא יגן על תוארו בגלל חיסון? הטניסאי מספר 1 בעולם נובאק דג'וקוביץ' סורב כניסה לאוסטרליה היום (רביעי) בשל היותו לא-מחוסן לנגיף הקורונה. ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר כי על דג'וקוביץ' לספק הוכחה שאינו יכול להתחסן מסיבה רפואית אחרת "שיעלה על מטוס מכאן".

דג'וקוביץ' הגיע לאוסטרליה לקראת הגראנד סלאם הראשון של עונת הטניס, אליפות אוסטרליה הפתוחה. הטניסאי הסרבי הוא האלוף המכהן וייתכן כי לא יוכל להגן על תוארו.

נובאק דג'וקוביץ אליפות אוסטרליה הפתוחה
דג'וקוביץ עם הגביע באליפות אוסטרליה בשנה שעברה | צילום: צילום: רויטרס

הסרבי כבר עורר סערה בשנה שעברה כשאמר שהוא מתנגד לחיסונים. הוא הגיע הבוקר לשדה התעופה במלבורן. מלבד סוגיית החיסון, לדג'וקוביץ' הייתה גם בעיה באשרת הכניסה למדינה.

מארגני התחרות מסרו כי הסרבי לא מקבל יחס מועדף, אך כניסתו האפשרית כבר מעוררת זעם בקרב המקומיים. אוסטרליה סובלת מנתוני תחלואה גבוהים עם עשרות אלפי מאומתים לראשונה לאחר שהוסרו המגבלות החמורות שהוטלו במדינה.