הדגל ירד לחצי התורן: בנורווגיה מתאוששים מהטבח

ביולי האחרון ציינו במדינה עשור לטבח שבו נרצחו 77 אנשים, וכעת מנסים שם להתמודד עם האבל על החמישה שנורו בחץ וקשת בעיירה קונגסברג. "התקווה שלנו היא שהביטחון יוחזר כדי שהפחד לא ישלוט"

מתאבלים על קורבנות הטבח בקונגסברג, נורווגיה
מתאבלים על קורבנות הטבח בקונגסברג, נורווגיה | צילום: רויטרס

רק ביולי האחרון ציינה נורווגיה בדיוק עשור לטבח שאירע בשנת 2011, כאשר איש ימין קיצוני רצח 77 בני אדם במעשה האלימות החמור ביותר בתולדות המדינה הסקנדינבית, ואתמול (חמישי) הורידו במדינה את הדגלים לחצי התורן, לאות אבל על ארבע הנשים והגבר שנרצחו השבוע בעיירה קונגסברג.

העיירה הקטנה, הממוקמת קצת יותר מ-40 קילומטרים דרומית-מערבית לבירה אוסלו, מונה כ-26 אלף תושבים. היא נוסדה כעיר כריית פחם במאה ה-17, וכיום היא ביתם של כמה חברות ביטחון וטכנולוגיה. ביום רביעי האחרון הופר שם השקט המאפיין את האזור, כאשר תושב העיירה, אזרח דנמרק שהתאסלם לאחרונה, השתמש בחץ וקשת כדי לבצע מסע הרג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסתבך בחובות במאות מיליונים: אלדד פרי הוא יזם הנדל"ן שנרצח

"מאמינה לי": צעדת השרמוטות בתל אביב יצאה לדרך

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון אושפז בבית חולים בשל זיהום

זירת האירוע בקונגסברג שבנורווגיה
זירת האירוע בקונגסברג שבנורווגיה | צילום: רויטרס

מלך נורווגיה, הרלד החמישי, אמר כי צער וייאוש קולקטיביים שטפו את המדינה. "נורווגיה היא מדינה קטנה", אמר המלך בן ה-84, אשר תפקידו טקסי בלבד, "כשקונגסברג נפגעה מקבלת מכה קשה, שאר המדינה עומדת איתה יחד. התקווה שלנו היא שהביטחון יוחזר כדי שהפחד לא ישלוט".

כומר הקהילה המקומית, ריידר אסבוב, אמר לסוכנות הידיעות AP: "קשה לקבל את מעשי הרצח. אני לא חושב שמישהו מצפה לחוות חוויות מסוג זה, אבל אף אחד לא יכול היה לדמיין שזה יכול לקרות כאן בעיירה הקטנה שלנו".