צפון קוריאה מזהירה מפני "מירוץ חימוש גרעיני"

משרד החוץ הצפון קוריאני הזהיר מפני ההשלכות של עסקת הצוללות הגרעיניות המשותפת לארה"ב, בריטניה ואוסטרליה וטען כי היא מסוכנת ועלולה "לפגוע בשלום האזור וביציבות"

ניסוי בשיגור טילים מרכבת בצפון קוריאה
ניסוי בשיגור טילים מרכבת בצפון קוריאה | צילום: רויטרס

צפון קוריאה הזהירה היום (שני) כי "החוזה הביטחוני בין ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה עלול להוביל למירוץ חימוש גרעיני". משרד החוץ בפיונגיאנג הסביר כי העסקה במסגרתה יסייעו ארה"ב ובריטניה לאוסטרליה בידע וטכולוגיה לייצור צוללות גרעיניות "מקשה על המאזן האסטרטגי באזור מזרח אסיה והאוקיאנוס השקט".

ההסכם בין האמריקנים והבריטים לבעלי בריתם האוסטרלים, עליו הוצהר בשבוע שעבר, נתפס בעולם כניסיון מערבי לבלום את ההשפעה הסינית בדרום-מזרח אסיה. ההסכם שבמסגרתו תוכל אוסטרליה להשיג את היכולת לתכנן ולבנות צוללות המונעות על ידי אנרגיה גרעינית וכן תרכוש ידע בתחום טילי השיוט, עורר מתח גם בצרפת, לאחר שהאוסטרלים ביטלו עסקה לרכישת צוללות צרפתיות המונעות על ידי דיזל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפן לאירופה: עזרו לנו נגד האגרסיביות של סין

בתום חקירה סמויה: המשטרה עצרה ראש ארגון פשע באשדוד

אחרי 7 שנות נתק מדיני: שר החוץ ומקבילתו השוודית שוחחו

"אלו הן פעולות לא רצויות ומסוכנות" הוסיפו במשרד החוץ הצפון קוריאני. בשבוע שעבר שיגרה המדינה פעמיים טילים בליסטיים ארוכי טווח כחלק מתרגילים וניסויים צבאיים שערכה. הטילים ששוגרו נפלו במי האוקיאנוס השקט ועררו מתיחות רבה בשכנה ממזרח, יפן.  בפיונגיאנג ציינו גם כי "סין ביקרה גם היא את העסקה בין ארה"ב ובריטניה לאוסטרליה שפוגעת באופן חמור בשלום האזורי וביציבות".

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסם דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, אשר מצביע על כך שצפון קוריאה החלה להפעיל מחדש את הכור האטומי של יונגביון. לפי הדוח, נראה כי בכור מיוצר פלוטוניום, המשמש גם ליצירת פצצות גרעין.