המתח עולה: קוריאה הצפונית פוצצה את המשרד המקשר עם הדרום

משטר קים אישר שהשמיד את האתר שהוקם ב-2018 במסגרת הסכם רגיעה בין המדינות, ומתפקד בפועל כמעין שגרירות. זאת, כמה ימים לאחר שפעילותו הופסקה

זמן צפייה: 00:33

ברקע המתיחות העולה בין המדינות בימים האחרונים, קוריאה הצפונית אישרה שפוצצה הבוקר (שלישי) את המשרד המקשר בינה לבין קוריאה הדרומית. הפעולה הזו מגיעה לאחר ימים של איומים מצד פיונגיאנג, לאחר שקבוצות עריקים בקוריאה הדרומית תכננו לשלוח עלוני תעמולה לצפון.

המשרד, שיושב בעיר קסונג שנמצאת על הגבול, הוקם בשנת 2018 במסגרת הסכם רגיעה בין המדינות ומשמש בפועל כמעין שגרירות, אך נסגר לפני ימים ספורים ברקע עליית המתח בין המדינות. מוקדם יותר היום קוריאה הצפונית איימה שתפרוס כוחות צבאיים באזורים מפורזים בגבול בין השכנות, לאחר שבעבר משכה מהם את כוחותיה.

פיצוץ משרד הקישור בין קוריאה הצפונים לדרומית
פיצוץ משרד הקישור בין קוריאה הצפונים לדרומית

לפי דיווחים בתקשורת הדרום-קוריאנית, צבא הצפון אמר שהוא מכין תוכנית פעולה לפריסה מחדש של הכוחות, ושהוא מתכנן "להפוך את החזית למבצר". "הצבא שלנו יישם כל החלטה ופקודה שתתקבל מהממשלה במהירות ובנחישות", נמסר בהצהרה מטעם הצבא.

קים יו-ג'ונג, אחותו הקטנה של השליט קים ז'ונג און ובכירה במפלגה הקומוניסטית, הזהירה ואמרה כי "לא יעבור זמן רב עד שנראה את המשרד חסר התועלת הזה קורס".

משרד ההגנה של הדרום קרא לפיונגיאנג לקיים את מחויבותה להסכם שנחתם ב-2018, בו שני הצדדים התחייסו להפסיק "כל פעילות עוינת", ופירקו מנשקם מספר מבנים לאורך האזור המפורז בין המדינות. "אנחנו מתייחסים למצב ברצינות", מסר דובר המשרד. "הצבא שלנו משמר מוכנות כדי להגיב לכל מצב".