בצל המגעים עם ארה"ב: "קוריאה הצפונית שיגרה טיל לעבר יפן"

טוקיו טוענת כי טיל של פיונגיאנג נחת במים הטריטוריאליים שלה. רה"מ אבה גינה הירי: "הפרת החלטת האו"ם". קוריאה הדרומית הודיעה כי תבדוק אם מדובר בניסוי בטיל ששוגר מצוללת

זמן צפייה: 00:21

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) מחופה המזרחי טיל בלתי מזוהה שנפל במים הטריטוריאליים של יפן - כך לטענת טוקיו. ממשלת יפן מסרה כי לא ידוע על נזק שנגרם לכלי שיט או טייס באזור שבו נפל הטיל. ראש הממשלה שינזו אבה גינה בחריפות את שיגור הטיל וטען כי "מדובר בהפרה של החלטת האו"ם". בקוריאה הדרומית הביעו דאגה משיגור הטיל ואמרו כי יבחנו אם מדובר בניסוי בטיל בליסטי ששוגר מצוללת.

השיגור אירע, לכאורה, שלושה ימים לפני חידוש השיחות בין קוריאה לארצות הברית שצפויות להתקיים בשבת, ואחרי נאומו של שגריר קוריאה הצפונית באו"ם, קים סונג, שאמר בעצרת האו"ם בניו יורק כי "ארצות הברית אשמה בהקפאת המגעים בין המדינות", והוסיף כי "המצב כעת תלוי בוושינגטון: מו"מ יכול לפתוח הזדמנות, או לגרום להסלמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר ביטול הפגישה עם גנץ: רה"מ יכנס היום את ראשי הימין

ביטול הפגישה עם הליכוד – במטרה שהציבור יתמקד בשימוע • פרשנות

"בריונות מפחידה": הנסיך הארי תובע כלי תקשורת שהשמיץ את אשתו

טילים במצעד צבאי של קוריאה הצפונית
טילים במצעד צבאי של קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

"חלפה יותר משנה מאז ההצהרה המשותפת של שני המנהיגים, ומאז חלה התקדמות מועטה ביחסים בין המדינות", אמר סונג. "קים הצהיר כי על ארצות הברית לשנות את גישתה כלפינו. המתנו בסבלנות להחלטה אמיצה של וושינגטון, בהנחה שהיה להם מספיק זמן לאמץ גישה חדשה ולחלוק אותה עמנו, הבענו את נכונותנו לשבת לשולחן הדיונים עם ארצות הברית".

השגריר הדגיש כי "ארצות הברית היא שתקבע אם הדיונים בין המדינות יהפכו לחלון הזדמנויות, או לתקרית שתחריף את המשבר". בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, אמר כי "בנסיבות הנוכחיות - קוריאה הצפונית לא תוותר על הנשק הגרעיני שלה".

Fhgjwz
קים סונג, שגריר קוריאה הצפונית באו''ם | צילום: רויטרס

בחודש שעבר, הודיע צבא קוריאה הדרומית כי פיונגיאנג שיגרה שני טילים בלתי מזוהים לעבר ים יפן - שעברו מרחק של כ-330 קילומטרים. ממשרד החוץ היפני נמסר כי הטילים לא נכנסו לטריטוריה של המדינה ושלא סיכנו את ביטחונה. גם הניסוי הזה, כמו קודמיו, הגיע לפי ההערכות, בתגובה לתרגיל המשותף שקיימו ארצות הברית וקוריאה הדרומית.