צפון קוריאה שחררה תיעוד מניסוי הטיל העוצמתי ביותר שלה • תיעוד

תמונות מהחלל החיצון מציגות את רגעי השיגור, בניסוי הטילים ה-7 והגדול ביותר של המשטר הדיקטטורי מתחילת השנה, והעוצמתי ביותר ב-5 השנים האחרונות. התמונות יוצאות הדופן מציגות חלקים מחצי האי והאזורים שסביבו

תיעוד ניסוי הטילים של צפון קוריאה | צילום: רויטרס

תיעוד מהחלל החיצון: צפון קוריאה שחררה היום (שני) תמונות מהחלל של ניסוי הטילים ה-7 והגדול ביותר שביצעה מתחילת השנה, המציגות את רגעי שיגור הטיל - שלדבריה הינו העוצמתי ביותר שניסתה מזה 5 שנים. התמונות יוצאות הדופן מציגות גם חלקים מחצי האי והאזורים שסביבו.

תיעוד ניסוי הטילים של צפון קוריאה | צילום: רויטרס

כזכור, צפון קוריאה הודיעה אתמול כי ביצעה את מה שנחשב לשיגור הטילים הגדול ביותר שלה מאז 2017, במסגרתו השתמשה ככל הנראה בטיל לטווח בינוני שהגיע לגובה של 2,000 ק"מ, לפני שנחת בים ביפן. בעקבות הניסוי, יפן, דרום קוריאה ואף ארצות הברית גינו כולן את המהלך.

האו"ם אסר על צפון קוריאה לבצע ניסויים בנשק בליסטי וגרעיני, והטיל סנקציות מחמירות בנושא. אבל המדינה במזרח אסיה מתריסה באופן קבוע כנגד האיסור, ומנהיגה קים ג'ונג און נשבע שיחזק את ההגנה של ארצו.

מומחים טוענים שסיבות רבות עומדות מאחורי השיגורים, ביניהן איתות פוליטי בהפעלת כוח כלפי מעצמות גלובליות ואזוריות, לצד רצונו של קים ג'ונג און ללחוץ על ארצות הברית לחזור לשיחות הגרעין. בנוסף, ניצב גם הצורך המעשי בניסוי של מערכות צבאיות חדשות, לשם צבירת כוח במדינה.