ניסוי חריג: צפון קוריאה שיגרה טיל בין יבשתי

אחרי ששברה את מספר השיא של שיגורים מתחילת השנה, פיוניאנג שיגרה טיל ארוך טווח, המסוגל להגיע עד ארצות הברית. בעקבות השיגור מכונסים בדרום קוריאה דיוני חירום, ראש ממשלת יפן גינה את הניסוי

זמן צפייה: 00:18

אחרי ששברה את מספר השיא של שיגורים מתחילת השנה, צפון קוריאה שיגרה הלילה (שישי) טיל בין יבשתי, בניסוי הטילים השני של משטרו של קים ג'ונג און בתוך יומיים. הפעם מדובר בטיל ארוך טווח, המסוגל להגיע עד ארצות הברית. בעקבות השיגור מכונסים היום דיוני חירום בדרום קוריאה.

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה גינה את השיגור, ואמר כי הטיל נפל ככל הנראה באזור הכלכלי הימי של יפן, כ-210 קילומטרים מערבים לאי היפני אושימה. "צפון קוריאה ממשיכה לבצע פעולות פרובוקטיביות בתדירות שלא נראתה כמותה", אמר קישידה לעיתונאים בפגישת הפורם לשיתוף פעולה כלכלי אסיה-הפסיפיק (APEC) הנערכת בבנגקוק בירת תאילנד, "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא יכולים לקבל פעולות כאלה".

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און | צילום: רויטרס

ראש ממשלת יפן אמר כי הממשלה תמשיך לאסוף ולנתח מידע ולספק עדכונים מידיים לציבור, אך הוסיף כי עד כה לא היו דיווחים על נזק לכלי שיט. השיגור הגיע יום אחד אחר שצפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי קצר טווח למים מול החוף המזרחי של חצי האי הקוריאני, והלילה היה זה ניסוי הטיל הבין יבשתי השני שביצעה צפון קוריאה החודש, לאחר שמקור ממשלתי בדרום קוריאה אמר כי ניסוי שיגור שבוצע ב-3 בנובמבר כשל.

אזרחים בסיאול בירת דרום קוריאה צופים בדיווחי החדשות על שיגור הטיל מצפון קוריאה
אזרחים בסיאול בירת דרום קוריאה צופים בדיווחי החדשות על שיגור הטיל מצפון קוריאה | צילום: רויטרס

מהבית הלבן נמסר כי "ארצות הבריט תנקוט את כל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח את הביטחון של המולדת האמריקנית ושל בעלות הברית בדרום קוריאה וביפן".