"אסור לבלות או לצחוק": כך מתאבלים בצפון קוריאה על קים ג'ונג-איל

הרשויות במדינה אסרו על האזרחים להראות סימני שמחה או לשתות אלכוהול במשך 11 ימי האבל לציון מותו של מנהיג המדינה לשעבר. מי שיעבור על ההוראה ייעצר ויהפוך לאסיר פוליטי. "בעבר אנשים רבים נתפסו - ואיש לא שמע עליהם מאז"

קים ג'ונג איל | צילום: רויטרס

רשויות הממשלה בצפון קוריאה הודיעו היום (חמישי) כי נאסר על אזרחי המדינה לצחוק או לשתות למשך 11 ימים, זאת בשל ציון העשור למותו של מנהיג המדינה לשעבר, קים ג'ונג-איל.

לפי ההנחיות שנמסרו לציבור, בתקופת זמן זו נאסר על אזרחים להביע סימני אושר, לאות הזדהות עם האבל הלאומי. המנהיג לשעבר, קים ג'ונג-איל, שלט בצפון קוריאה החל משנת 1994 ועד למותו ב-2011, ולאחר מכן הכהונה הועברה לידי בנו השלישי והצעיר ביותר - המנהיג העליון קים ג'ונג-און.

"בתקופת האבל, אסור לנו לשתות אלכוהול, לצחוק או לעסוק בפעילויות פנאי", אמר אזרח צפון קוריאני לרדיו מקומי, והוסיף כי "אסור לצפון קוריאנים לעשות קניות במכולת ב-17 בדצמבר - יום השנה למותו של קים ג'ונג-איל".

לסיכום, העיד האזרח כי "בעבר אנשים רבים שנתפסו שתויים בתקופת האבל, נעצרו - והתייחסו אליהם כעבריינים אנטי-ממסדיים. אותם אנשים נעלמו לחלוטין, ואיש לא שמע עליהם מאז. אנשים אפילו לא יכולים לחגוג את ימי ההולדת שלהם, אם הם נופלים על תקופה זו. אם נפטר אדם קרוב בתקופת האבל, אסור גם לבכות בפומבי".