החילוץ מצפון הודו: "יממה מורטת עצבים שהסתיימה בהקלה גדולה"

דודו של אחד מתשעת הישראלים שחולצו מסופת השלגים בעקבות המכתב שכתבו, סיפר: "זה היה מאוד מלחיץ, אני מכיר את האזור אך לא ציפיתי שזה יקרה למישהו קרוב"

דוד של אחד המחולצים מסופת השלגים בהודו
דוד של אחד המחולצים מסופת השלגים בהודו | צילום: חדשות 13

יממה לאחר שפורסם המכתב ששלחו תשעה ישראלים שנתקעו בסופת שלגים בצפון הודו לבני משפחותיהם, סיפר היום (חמישי) דודו של אחד המחולצים מהסופה, על השתלשלות האירועים: "קיבלתי הודעת וואטסאפ משונה ממקור לא ברור, וכשפתחתי אותה נדהמתי לראות את המכתב שבו הם ביקשו את עזרתנו".

הדוד סיפר על תחושותיו באותם רגעים: "זה היה מלחיץ מאוד. אני אמנם מכיר את צפון הודו ויודע על הסכנות הכרוכות ביציאה לטיולים באזור, אך אתה לא מצפה שזה יקרה למישהו קרוב אלייך".

דוד של אחד המחולצים מסופת השלגים בהודו
דוד של אחד המחולצים מסופת השלגים בהודו | צילום: חדשות 13

הוא שחזר את הפעולות הראשונות שעשה לאחר קבלת ההודעה: "הרמתי טלפון לחדר המצב של משרד החוץ כדי לבדוק אם הם מודעים למצב ובנוסף התקשר לקונסול בהודו כדי לראות מה הפעולות שנעשו עד כה. בשלב זה שאר ההורים הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ שפתחנו והתחלנו לפעול עם חברות הביטוח כדי לחלץ אותם".

הדוד המודאג הוסיף כי לאחר שראה את השורה האחרונה במכתב - "מבקשים את עזרתכם מהר ככל האפשר. השלג רק הולך ומתחזק ואנחנו מתים לעוף מפה, חג שמח" - הוא "חש צמרמורות". לדבריו, "אלה היו 24 שעות מורטות עצבים, אך ברגע שדיברתי איתו והבנתי שהוא חולץ משם בשלום כבר חשתי הקלה אדירה".

למרות רצון המשפחה שהתשעה יחזרו לישראל מוקדם מהצפוי, סיפר הדוד כי "בשלב זה הם לא רוצים לחזור. ברגע שדיברנו הוא כבר סיפר לי שהוא ממשיך את המסלול כרגיל ולא מתכוון לחזור לפני הזמן".