העליון בארה"ב בפסיקה היסטורית: אסור לפטר אדם בשל נטייה מינית

השופטים בוושינגטון קבעו ברוב של 6 מול 3, כי חוק זכויות האזרח מ-1964, העוסק באפלייה תעסוקתית, ואוסר אפלייה על רקע גזע, דת, מוצא לאומי ומין, כולל בתוכו גם העדפה מינית

זמן צפייה: 02:08

פסיקה היסטורית: שופטי בית המשפט העליון בארצות הברית קבע היום (שני) ברוב של שישה בעד מול שלושה נגד, כי מעסיקים שמפטרים עובדים בגין היותם חלק מקהילת הלהט"ב מפרים את חוקי זכויות האזרח במדינה. זאת במסגרת פרשנות של חוק זכויות האזרח, אשר נחקק בשנת 1964 ועוסק באפלייה תעסוקתית, ומונע אפליית עובדים על בסיס גזע, דת, מוצא לאומי ומין. היום, כאמור, השופטים החליטו כי גם אפלייה על רקע נטייה מינית היא בלתי חוקית.

"מעסיק שמפטר אדם על היותו הומוסקסואל או טרנסג'נדר מפטר אותו בגלל תכונות או מעשים שלא היה מטיל ספק בהם אצל סטרייטים", הסביר השופט ניל גורוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נראו שמחים ומאושרים": הערב – הוריה של מאיה ווישניאק בריאיון

שפי פז מודה: אני הדבקתי את הסטיקרים בדואר של השופט פוגלמן

"אישה רעה": השיחות שחושפות את התנהלות שרה ויאיר נתניהו במעון

בית המשפט העליון בוושינגטון
בית המשפט העליון בוושינגטון | צילום: רויטרס

העותרים לבית המשפט הם שלושה אזרחי ארה"ב, אשר חוו על בשרם אפלייה רק משום השתייכותם לקהילה הלהט"בית. הראשון עסק ברווחת ילדים בג'ורג'יה, עד שאיבד את מקום עבודתו לאחר שהצטרף לליגת הסופטבול של הקהילה ובכך חשף את נטייתו המינית.

השנייה היא טרנסג'נדרית ממישיגן, שפוטרה כשהגיעה לעבודה בבגדי נשים. הבוס שלה טען כי אם "יאפשר לה להכחיש את המין שלה - זה יפר את מצוותו של אלוהים". במקרה השלישי, מדריך צניחה מניו יורק פוטר לאחר שסיפר ללקוחה על נטייתו המינית, ואמר כי אין לה מה לדאוג לקרבה הפיזית במהלך הצניחה - משום שהוא נמשך לבני מינו.

הפגנה מול בית המשפט העליון בוושינגטון
הפגנה מול בית המשפט העליון בוושינגטון | צילום: רויטרס

החלטת בית המשפט באה 5 שנים לאחר שאושרו נישואים בין בני אותו מין, וימים ספורים לאחר שממשל טראמיפ הודיע כי הוא משנה את מדיניות ביטוח הבריאות על טרנסג'נדרים.