75 שנה לפלישה לנורמנדי: "יהיה אשר יהיה, תמיד נתייצב יחד"

מנהיגי בעלות הברית אמרו שוב תודה ללוחמים, שנחתו בחופי צרפת והחלו את שחרור אירופה מהרייך השלישי, וניסו לתת תחושה שהברית של אז עוד קיימת. טראמפ: "אלפים הקריבו חייהם לשימור החירות"

זמן צפייה: 03:30

העולם ציין אתמול (חמישי) 75 שנה לתחילת אחד הקרבות הגדולים בהיסטוריה המודרנית – הפלישה לנורמנדי, שהחלה את שחרורה של אירופה מהרייך השלישי.

מנהיגי בעלות הברית, שהשתתפו בטקס שנערך בחופי הנחיתה, ביוטה ביץ' או באומהה ביץ' - שם נהרגו אלפים, ובבתי הקברות הצבאיים, אמרו אתמול שוב תודה ללוחמים ורצו לתת תחושה שהברית של אז חיה וקיימת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"הקרב הגדול בהיסטוריה": העולם מציין 75 שנים לפלישה לנורמנדי

"המקור": הנאשמים בהריגת החיילת במסיבת הטבע מדברים לראשונה

הקוף שחדר לישראל מלבנון ושיגע את הצפון - נתפס ויוחזר למדינתו

75th Anniversary Of D Day In Normandy
נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ, ונשיא צרפת עמנואל מקרון באירוע לציון 75 לפלישה לנורמנדי | צילום: רויטרס

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר באירוע: "יהיה אשר יהיה, לעולם לא ניכנע. יהיה אשר יהיה, תמיד נתייצב יחד, מפני שזהו גורלנו המשותף".

תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, אמרה בטקס: "כשאנחנו ניצבים כאן, בשעה שהגלים נשברים בקט אל החוף שמתחתינו, כמעט בלתי אפשרי לקלוט את אומץ הלב האדיר שוודאי נדרש באותו היום כדי לזנק מהנחתות אל הגלים למרות אימת הקרב".

75th Anniversary Of D Day In Normandy
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

ההקרבה המשמעותית ביותר, שבלעדיה לא הייתה פלישה לנורמנדי, הייתה של האמריקנים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "בחופים האלה, על הצוקים האלה, היום לפני 75 שנה, 10,000 חיילים שפכו את דמם ואלפים הקריבו את חייהם למען אחיהם, למען מדינותיהם ולמען שימורה של החירות".