"רק הרגשתי שהגוף נמתח": האישה שלא מרגישה כאב – אפילו בלידה

ג'ו קמרון הסקוטית לא חשה דבר כששברה יד או כשנותחה. כעת, חוקרים תוהים אם המוטציה שלה יכולה להקל על סובלים מכאבים כרוניים. "הבנתי שהיד בוערת רק כשהרחתי עור שרוף"

ג'ו קמרון, לא מרגישה תחושת כאב | צילום: החדשות 13

ג'ו קמרון, תושבת סקוטלנד, היא בעלת מוטציה שהופכת אותה לסוג של גיבורת על. בת ה-71 היא אחד משני האנשים היחדים בעולם שאינם חשים כאב, בשום מצב. קמרון עברה לידה בלי לסבול כלל, ולא הרגישה דבר גם כששברה את ידה, נפלה ואיבדה שן או עברה ניתוך בירך.

"הנחתי את היד שלי על משהו והבנתי שהיא בוערת רק כשהרחתי את העור שנשרף", סיפרה קמרון. "לעיתים קרובות אני מגצת וחולמת בהקיץ, ומגלה שגיהצתי לעצמי את היד. הייתי בלידה וחשבתי ברגע שארגיש כאב אבקש אפידורל אבל לפני שהספקתי להבין כבר נולדו הילדים. הרגשתי שהגוף נמתח, אבל לא כאב". חוסר תחושות כאב אינם התסמינים היחידים של המוטציה. גם בעת פציעה או חתך, הגוף של קמרון מתאחה מהר מהרגיל, ואפילו בניסוי אכילת פלפל חריף אצל הרופא, היא נותרת אדישה.

אולם, מלבד הנוחות שגורמת המוטציה הזו, היא עלולה גם להיות מסוכנת. "התגובה הנורמלית אחרי שנחתכים או נכווים פעם אחת או פעמיים היא להימנע מכך, כי המוח אומר לא לעשות את זה. המוח שלי לא אומר את זה.", מסבירה קמרון.

למרות הסיכון, חוקרים סוברים כי המוטציה של קמרון עשויה לעזור באופן יומיומי ל-7% מאוכלוסיית העולם, שסובלים מכאבים כרוניים וחלקם אף מתאבדים בשל כך, וזקוקים לתרופות המטשטשות כאב.