פרס נובל לכימיה יוענק לשני חוקרים על פיתוח א-סימטריה אורגנית

ועדת הפרס בשוודיה הכריזה כי המדען הגרמני בנג'מין ליסט והכימאי הסקוטי ויליאם מקמילן, שעבדו על הפיתוח בנפרד, יחלקו את הפרס במשותף. "ארגז הכלים החדש הזה כבר מועיל מאוד לאנושות"

זוכי פרס נובל לכימיה

פרס נובל לכימיה יוענק השנה לכימאי הסקוטי וויליאם מקמילן ולמדען הגרמני בנג'מין ליסט, על פיתוח א-סימטריה אורגנית, כך הכריזה היום (רביעי) הוועדה למתן פרס נובל בשוודיה.

"תגליותיהם יזמו דרך חשיבה חדשה לגמרי בשאלה כיצד להרכיב מולקולות כימיות", אמרה פרנילה ויטונג-סטפסהדה, חברת הוועדה, "ארגז הכלים החדש הזה נמצא בשימוש נרחב כיום, למשל בגילוי תרופות וייצור כימיקלים עדינים, והוא כבר מועיל מאוד לאנושות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתמחים לא מקבלים את המתווה: "נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות"

בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

אתמול הכריזה הוועדה על הענקת פרס נובל לפיזיקה במשותף לג'יורג'ו פריסי האיטלקי, על גילוי יחסי הגומלין בין הפרעות ותנודות במערכות פיזיקליות, וכן לסיוקו מנאבה היפני וקלאוס הסלמן הגרמני, על מחקרם המשותף בו יצרו מודלים פיזיקליים של המערכת האקלימית בכדור הארץ, דרכם אפשר לנבא את ההתחממות הגלובאלית.

שלשום הודיעה הוועדה על זכייתם של דיוויד יוליוס וארדם פטפאוטין בפרס נובל לרפואה, על תגליתם בנושא קולטני טמפרטורה וכאב. עבודתם של שני החוקרים הוסיפה ידע רב על השאלה כיצד ניתן להפחית כאבים כרוניים ואקוטיים הקשורים במחלות שונות, מצבי טראומה והטיפולים בהם.

 

"ארגז הכלים החדש הזה כבר מועיל מאוד לאנושות"