רוסיה מאשימה: אוקראינה ניסתה לתקוף את הקרמלין ולהתנקש בפוטין

במוסקבה טוענים כי במהלך הלילה ניסה הצבא האוקראיני להתנקש בחייו של הנשיא הרוסי בעזרת שני מל"טים. "רואים בכך פעולת טרור מתוכננת", נמסר מהקרמלין, "ושומרים על הזכות להגיב". באוקראינה מכחישים

זמן צפייה: 02:00

רשויות השלטון ברוסיה מאשימות היום (רביעי) את אוקראינה בניסיון לתקוף את הקרמלין בעזרת מל"ט, במטרה להתנקש בנשיא ולדימיר פוטין. הרוסים טוענים כי הצבא האוקראיני ניסה להשתמש בכלי הטיס "המתאבדים" במהלך שעות הלילה, כדי שאלה ייתנגשו במשכנו הרשמי של הנשיא. עוד נמסר כי פוטין לא שהה במתחם ולא נפגע.

בצילומים שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות פיצוץ וענן עשן קטן העולה מעל מבנה הקרמלין במוסקבה בשעות הבוקר המוקדמות. מדוברות הקרמלין נמסר כי הם רואים במעשים כ"פעולת טרור מתוכננת על מנת להתנקש בנשיא ערב צעדת 'יום הניצחון' ב-9 במאי". עוד נטען כי שני מל"טים שימשו לתקיפה, אך ייורטו על ידי ההגנה האווירית ברוסיה.

"הצד הרוסי שומר לעצמו את הזכות להגיב באמצעי תגמול היכן ומתי שימצא לנכון", הוסיפו הרוסים, ואמרו כי הנשיא פוטין לא שינה את לוח הזמנים שלו והמשיך בעבודה שגרתית.

מצדה של אוקראינה נטען כי הדבר לא קרה ושמדובר בשקר מצד הרוסים. יוליה מנדל, לשעבר הדוברת של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, התייחסה לעניין בחשבון הטוויטר שלה: "עוד איום מהקרמלין. בתחילת המלחמה הם ניסו להנתקש מספר פעמים בחייו של זלנסקי, ולא הגבנו לכך. כמה אמון יש לנו במידע הרוסי אודות תקיפה לכאור של מל"טים על הקרמלין, אחרי שנים של שקרים ופרובוקציות?".