ניצחון לשמרנים בנברסקה: הפלות אסורות מהשבוע ה-12

ארה"ב: המחוקקים במדינה העבירו את הצעת החוק האוסרת על ביצוע הפלות מהשבוע ה-12 להיריון - למעט במקרים של אונס, גילוי עריות או סיכון רפואי לאם. בנוסף, ההצעה מגבילה טיפולים רפואיים לטרנסג'נדרים מתחת לגיל 19, ואף אוסרת על ניתוחים להתאמה מגדרית. המתנגדים זועמים: "החוק ימנע טיפול רפואי וירמוס את החופש שלנו"

זמן צפייה: 01:26

בית המחוקקים של נברסקה הצביע אמש (שישי) בעד העברתו של חוק המשלב איסור על הפלות לאחר 12 שבועות בהריון, וכן הגבלות על טיפולים להתאמה מגדרית עבור טרנסג'נדרים מתחת לגיל 19.

הצעת החוק -הידועה גם בשם "Let Them Grow Act" ("תנו להם לגדול") - הוצג לראשונה על מנת למנוע מספקי שירותי בריאות לבצע ניתוחים להתאמה מגדרית, וכן להגביל את הגישה לטיפולים הורמונליים למטופלים מתחת לגיל 19. ברגע האחרון, המחוקקים הוסיפו תיקון של החוק העוסק בהפלות, שיגביל מאוד את ביצוען לאחר 12 שבועות של הריון, ויאפשר אותן רק במקרים של אונס, גילוי עריות או סיכון רפואי לאם.

המושל הרפובליקני ג'ים פילן נימק את התמיכה שלו בחוק בכך שהצהיר כי "לכל הילדים מגיעה הזדמנות לגדול ולחיות חיים מאושרים ופוריים - כולל עוברים, וכולל ילדים שנאבקים עם זהות המגדרית שלהם. לילדים הללו מגיעה ההזדמנות לגדול ולחקור מי הם ורוצים להיות, והם יכולים לעשות זאת מבלי לקבל החלטות בלתי הפיכות".

מפגינים נגד חוק ההפלות מול בית המשפט העליון בוושינגטון
מפגינים נגד חוק ההפלות מול בית המשפט העליון בוושינגטון | צילום: רויטרס

הצעד עבר בהצבעה של 33-15, ומכאן שקיבל את מינימום ההצבעות הנדרשות להעברת החוק - ולא יותר. הוא עבר לאחר ויכוח ממושך ומאמצים מרובים של מתנגדים לדחות את ההצבעה הסופית. בדיון הסופי סביב החוק, ניתן היה לשמוע את קריאות המפגינים במסדרונות הקפיטול של המדינה בזמן שהמחוקקים נאמו, ומשטרת נברסקה עצרה אף עצרה מספר מפגינים.

"החוק ימנע טיפול רפואי מתושבי נברסקה, וירמוס את החופש שלהם לקבל החלטות לגבי חייהם, משפחותיהם ועתידם", אמרה בהצהרה מנכ"לית איגוד חירויות האזרח של נברסקה.