היילי: "בכירים בממשל ניסו להדיח אותי לחתור תחת טראמפ"

בספרה החדש טוענת שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם כי ראש הסגל ושר ההגנה לשעבר ייעצו לה להתנגד למדיניות החוץ של הנשיא: "מעשה לא חוקתי המנוגד לרצון העם האמריקני"

ניקי היילי ודונלד טראמפ
ניקי היילי ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

השערוריות של ממשל טראמפ לא פוסקות, וכעת ניצבת שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם, ניקי היילי, בלב פרשה חדשה. עיתון הוושינגטון פוסט הביא חלקים מספרה החדש, שייצא מחר (שלישי) שבו חושפת היילי כי שני בכירים לשעבר בממשל טראמפ, שר ההגנה רקס טילרסון וראש הסגל ג'ון קלי, פנו אליה כדי לחתור תחת הנשיא, אך היא סירבה.

"הם לא ניסו להפר את הוראותיו, אלא להציל את המדינה", כתבה היילי בספרה. בשלב מסוים, כך לפי דבריה, אמר לה טילרסון כי "אם לא יהיה מי שירסן את טראמפ – אנשים ימותו". עם זאת, היילי הצהירה בפניהם כי היא תומכת במדיניות החוץ של טראמפ, שכמה בכירים בממשל ניסו לסכל או לעכב.

עוד בחדשות 13:

טראמפ דחה את בקשת נתניהו לסיוע כלכלי לפלסטינים: "שהוא ישלם"

היועצת של טראמפ – ומתנגדו המושבע: הזוג שמסעיר את וושינגטון

"שגריר ארה"ב באיחוד האירופי לחץ על אוקראינה לחקור את ביידן"

טראמפ וג'ון קלי
טראמפ וג'ון קלי | צילום: רויטרס

אחד המקרים שבהם התנגדו טילרסון וקלי למדיניות טראמפ באופן גלוי עסק בשלילת סיוע כלכלי לאונר"א, שהובילה היילי לצד טראמפ עצמו וחתנו ג'ארד קושנר. לדבריה, השניים התנגדו למהלך בשל חשש שיצית הסלמה באזור. "הייתי בהלם מוחלט ולא הצלחתי להוציא מילה", שחזרה בריאיון לפוסט. "לא האמנתי ששני גורמים בכירים כל כך חותרים תחת הנשיא".

בריאיון לרשת CBS אמרה אתמול היילי: "הם היו צריכים לפנות לנשיא ולהציג את חילוקי הדעות שלהם – ולהתפטר אם לא יגיעו להסכמה". השגרירה לשעבר הוסיפה: "מאוד מסוכן לחתור תחת הנשיא, זה סותר את החוקה האמריקנית ומנוגד לרצון העם האמריקני".

שר החוץ המפוטר רקס טילרסון
שר החוץ המפוטר רקס טילרסון | צילום: רויטרס

כזכור, באוקטובר שעבר הודיעה היילי על התפטרותה. הנשיא טראמפ אישר את הפרטים, מסר שתעזוב את תפקידה בסוף 2018 והחמיא לה. "היא עשתה עבודה נהדרת. היא אדם נהדר ואדם מבין. היא עבדה איתנו בקמפיין ועבדנו ביחד באינטנסיביות. לפני שישה חודשים היא אמרה שאולי תסיים את תפקידה בסוף השנה הזו. היא סייעה לנו לפתור בעיות רבות כמו זו של קוריאה הצפונית, שהייתה בעיה רצינית מאוד", אמר, "אנו שמחים עבורך מצד אחד אבל מצד שני אנחנו עצובים ואולי תשובי יום אחד בתפקיד אחר. היילי הצליחה להכיר ולבצע דיאלוג עם סין ורוסיה שאוהבים אותה ומכבדים אותה. אני רוצה להגיד לך שנתגעגע אליך, עשית עבודה פנטסטית". עוד אמר טראמפ כי "מספר אנשים מעוניינים בתפקיד".

היילי, מצדה, אמרה כי "המדינות מכבדות את ארצות הברית ויודעות שכשאנחנו אומרים משהו, אנחנו מבצעים אותו. הסנקציות על קוריאה הצפונית עבדו בצורה משמעותית, הבאנו לתשומת לב העולם שצריך לתקן את הסכם הגרעין עם איראן. הנטייה האנטי-ישראלית באו"ם השתנתה - במיוחד עם ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים. אמרנו ועשינו. ארצות הברית חזקה שוב ואנחנו יכולים לגרום לאמריקנים גאווה גדולה. עבדתי עם ג'ארד קושנר והוא גאון שאנשים לא מבינים את זה. עבדנו ביחד על תהליך השלום המזה"ת ואנשים לא מבינים איזו עבודה טובה הוא עשה". כמו כן אמרה כי לא תתמודד בבחירות בשנת 2020 וכי תתמוך בקמפיין הבחירה מחדש של הנשיא טראמפ.