אחרי 12 יום: זוג חולץ בחיים מההריסות; כ-45 אלף נהרגו ברעש

כמעט שבועיים אחרי רעידות האדמה בסוריה ובטורקיה, תיעוד שנפוץ ברשת מציג את חילוצה הדרמטי של משפחה בת שלוש נפשות מהריסות ביתה שנפגע ברעש בנפת הטאיי שבטורקיה. בינתיים, מניין הנספים באסון עומד כבר על יותר מ-45 אלף בני אדם, והמדינות נערכות ל"יום שאחרי"

זמן צפייה: 00:38

תיעוד שפורסם היום (שבת) מציג את חילוצה הדרמטי של משפחה בת שלוש נפשות מהריסות ביתה שנפגע ברעידת האדמה בהאטיי שבטורקיה. המשפחה, זוג הורים ובנם הצעיר, נראים בתיעוד כשהם נישאים אל מחוץ להריסות על ידי צוותי החילוץ, כאשר הם סובלים מפציעות שונות. בעוד שההורים שרדו, הילד מת מפצעיו זמן קצר לאחר חילוצו.

ביום שני הקרוב, יציינו בטורקיה וסוריה שבועיים לרעידת האדמה הנוראה שהכתה בדרום-מרכז טורקיה, והובילה למותם של לפחות 45 אלף בני אדם בטורקיה ובסוריה. צוותי ההצלה והכוחות הבינלאומיים שהגיעו למדינות כבר החלו לעזוב, ובמדינות נערכים לקראת ה"יום שאחרי" האסון הכבד.

בטורקיה, שם יתקיימו בחירות לנשיאות בחודש מאי הקרוב, פתחו בגל מעצרים של קבלנים ומהנדסים, שלדברי הרשויות המקומיות - אחראיים לבנייה הלקויה בערים השונות בדרום טורקיה, שהובילה לקריסתם של עשרות אלפי בניינים, מה שכפועל יוצא - הכפיל את מספר ההרוגים במדינה, והפך את ההרס לקשה מנשוא, הן מבחינה הומניטרית והן מבחינה כלכלית.

Whatsapp Image 2023 02 11 At 1
הריסות רעידת האדמה בטורקיה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

מאות אלפי בני אדם נותרו ללא קורת גג לחיות בה, כשהם מוגדרים עקורים ונאלצים לשרוד את חיי היום-יום שלהם מסיוע שמעניקים להם ממשלותיהם, ארגונים בינלאומיים ומדינות בעולם שהגיעו לזירות ההרס כדי לסייע. מפעלי חיים ובתים של מאות אלפי בנים אדם הושמדו כליל, ועכשיו - הם צריכים בעל כורחם לבנות הכל מההתחלה.

כאמור, בטורקיה כבר החלו "לאתר" את האשמים למחדל המזעזע, ובעוד ארדואן וחברי מפלגתו - "מפלגת הצדק והפיתוח", ה-"AKP", מסרבים לקחת אחריות על האסון, יש מי שנאלץ לשלם את המחיר על כך, וייתכן שאף בצדק. מצידם, ארדואן והממשלה מאשימים את הקבלנים והמהנדסים שתכננו את הבנייה הלקויה. התושבים שביתם נהרס, מאשימים הן את השלטון הטורקי והן את הקבלנים ומפקחי הבנייה, שכן לדבריהם - אוזלת ידם של אלו היא שהובילה לקריסתם של כמעט 85 אלף בניינים.

Whatsapp Image 2023 02 11 At 0
הריסות רעידת האדמה בטורקיה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90