ניו זילנד: בעקבות נדבק אחד בקורונה - המדינה תיכנס לסגר

לראשונה זה חצי שנה נמצא מקרה הדבקה בנגיף באוקלנד, העיר המאוכלסת ביותר במדינה, שבה יחול הסגר שבוע. בשאר המדינה ההגבלות יימשכו שלושה ימים. רה"מ: "פעולה מהירה ומוקדמת עזרה לנו בעבר"

ניו זילנד מדווחת היום (שלישי) על מקרה ראשון של הדבקה בקהילה מאז פברואר, לאחר שמאומת לקורונה אובחן באוקלנד, העיר הגדולה במדינה. בעקבות כך תיכנס המדינה כולה לסגר לשלושה ימים, ובעיר אוקלנד הסגר יימשך שבוע. ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן אמרה כי הרשויות לא הצליחו עדיין לאשר האם החולה המאומת נדבק בזן הדלתא, אך פוטנציאל הנזק דרש מהם לפעול במהירות כדי למנוע את התפשטות המגפה.

הממשלה יעצה לאזרחים להקפיד על עטיית מסכה ושטיפת ידיים, במיוחד במרחבים הציבוריים ובתחבורה הציבורית. פקידי משרד הבריאות לא הצליחו לקשר בין המקרה החדש לבין גבולות המדינה, אך מחקרים שפורסמו הראו כי 100% ממקרי הקורונה שהתגלו בגבול ניו זילנד בשבועות האחרונים היו מזן הדלתא. במהלך ימי הסגר ייסגרו בתי הספר והעסקים, ורק השירותים החיוניים ימשיכו בעבודתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מאז פברואר: יותר מ-8,000 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

רעידת האדמה בהאיטי: 1,419 נהרגו – סערה מקשה על חילוץ הפצועים

תביעה בארה"ב: "בוב דילן התעלל בי מינית כשהייתי בת 12"

"פעולה מהירה ומוקדמת עזרה לנו בעבר", אמרה ארדרן, "אני רוצה להבטיח לאזרחים שנערכנו למצב הזה מראש". כזכור, כבר בתחילת המגפה ניו זילנד סגרה את גבולותיה והחילה הגבלות חריפות על התקהלויות ושמירה על מרחק חברתי, והעיר הגדולה במדינה כבר נכנסה כמה פעמים לסגר בגלל מאומתים בודדים שהתגלו.

בתחילת פברואר פורסמה תמונת הניצחון של ניו זילנד על המגפה, שבה נראו יותר מ-30 אלף צופים ללא מסכות בהופעת הלהקה "סיקס-סיקסטי" שנערכה באצטדיון "סקיי" בוולינגטון. היה זה אירוע המוזיקה הגדול בעולם מזה חודשים ארוכים, והוא נערך ללא הגבלות. מאז, כאמור, כבר הוטל סגר על אוקלנד והגבלות במקומות נוספים.