המרוץ מתחמם: בוטג'ג' וסנדרס מובילים - ומותקפים בעימות

3 ימים לפני הפריימריז בניו המפשייר, התייצבו המועמדים הדמוקרטיים לדיבייט שעשוי להכריע מי יקבל את המינוי - ויתמודד מול טראמפ. הדיון היה מתוח, ורבים תקפו את מי שעומדים בראש הדירוג

זמן צפייה: 03:45

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020: שלושה ימים לפני הפריימריז בניו המפשייר התייצבו המועמדים הדמוקרטים לעימות אחרון, כשלמפסידים בבבחירות המוקדמות באייוה, שהתקיימו לפני ארבעה ימים, הייתה רק מטרה אחת - לנגח את המנצחים.

על פי הסקרים במדינה, שני המועמדים המובילים באיווה, פיט בוטג'ג', ראש העיר סאות בנד שבאינדיאנה, וברני סנדרס, הסנאטור מוורמונט, שהגיע צמוד אליו בתוצאות אסיפות הבחירה, ימשיכו להוביל גם בפריימריז הנוכחים. לכן, כאמור, הם אלה שספגו את רוב המתקפות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר ספירת 97% מהקולות באיווה: קרב צמוד בין בוטג'ג לסנדרס

המרוץ לנשיאות: בוטג'ג' מוביל בפריימריז הדמוקרטיים באיווה

הקרב על איווה: עיכוב בתוצאות הפריימריז במפלגה הדמוקרטית

פיט בוטג'ג'
פיט בוטג'ג' | צילום: רויטרס

בוטג'ג', רק בן 38, ספג ביקורות מיריביו על חוסר ניסיונו. סנדרס - על היותו סוציאליסט. למרות המתקפות, שניהם באו לעימות הזה מוכנים. בוטג'ג', עד לאחרונה ראש עיר קטנה שאיש לא נתן לו סיכוי עד שניצח השבוע, והביס את "המותג" מספר אחת של הדמוקרטים, סגן הנשיא לשעבר, ג’ו ביידן. "בוטג'ג' הוא בחור נהדר ופטריוט אמיתי", אמר ביידן בתחילת העימות, והוסיף: "הוא ראש עיר של עיר קטנה ועשה שם דברים נהדרים, אבל הוא לא הפגין יכולות בהיקף רחב יותר".

Senator Elizabeth Warren, Former Vice President Joe Biden And Senator Bernie Sanders Debate At The Democratic 2020 U.s. Presidential Candidates Debate In Manchester
אליזבת וורן, ברני סנדרס, וג'ו ביידן | צילום: רויטרס

איימי קלובשר, סנאטורית מטעם מדינת מיניסוטה, תקפה את ראש העיר לשעבר גם היא, והשוותה את חוסר ניסיונו לזה של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ. "ותראו לאן זה הוביל אותנו", אמרה.

ג'ו ביידן וברני סנרדס במהלך העימות
ג'ו ביידן וברני סנרדס במהלך העימות | צילום: רויטרס

סנדרס, שמלהיב את השוליים הקיצוניים של המפלגה, שיש להם כוח רב בפריימריז, רואה בכינוי סוציאליסט תעודת כבוד. ביידן ביקר גם אותו, ודרש מנו להסביר את התוכנית הכלכלית השאפתנית שהוא מציג. בוטג'ג' יצא למתקפה אף הוא, ורמז שתפיסת העולם הרדיקלית של סנדרס מפלגת. "אם אתה לא הולך עד הקצה, זה לא תופס. זו פוליטיקה שאומרת - הדרך שלי או שום דבר כלל", אמר.