ניו זילנד: על אף הסגר במדינה - מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-21

לאחר שסגר של שלושה ימים הוטל על העיר הגדולה במדינה, התגלו מקרי הידבקות נוספים בזן הדלתא, שלפי הערכות הגיע מאוסטרליה. במקביל, רה"מ הודיעה כי גם ילדי בני 15-12 יוכלו להתחסן נגד הנגיף

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן | צילום: רויטרס

הרשויות בניו זילנד הודיעו היום (חמישי) כי מספר הנדבקים בקורונה עלה ל-21, כאשר כולם נמצאים בעיר הגדולה במדינה, אוקלנד. זאת, למרות שבעת ימי הסגר שהוטלו על העיר, ושלושת הימים שחלים בכל המדינה. על פי הערכות, הנדבק בזן הדלתא של הנגיף שהביא להתפשטותו הגיע מאוסטרליה.

במקביל, ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, הודיעה כי מ-1 בספטמבר ניתן יהיה לחסן ילדים בני 15-12. לדבריה, "לא הייתי מאשרת את המהלך, אלא אם הוא היה בטוח לחלוטין. כולנו הורים מסביב לשולחן הדיונים ומושפעים מההחלטה".

קורונה בניו זילנד
קורונה בניו זילנד | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע דווח במדינה על מקרה ראשון של הדבקה בקהילה מאז פברואר, לאחר שמאומת לקורונה אובחן באוקלנד, העיר הגדולה במדינה. בעקבות כך נכנסה המדינה כולה לסגר לשלושה ימים, ובעיר אוקלנד הסגר יימשך שבוע.

"פעולה מהירה ומוקדמת עזרה לנו בעבר", אמרה ארדרן, "אני רוצה להבטיח לאזרחים שנערכנו למצב הזה מראש". כזכור, כבר בתחילת המגפה ניו זילנד סגרה את גבולותיה והחילה הגבלות חריפות על התקהלויות ושמירה על מרחק חברתי, והעיר הגדולה במדינה כבר נכנסה כמה פעמים לסגר בגלל מאומתים בודדים שהתגלו.