התפרצות הר הגעש בניו זילנד: הופסקו החיפושים אחר שני הנעדרים

המשטרה הודיעה כי להערכתה גופות הנעדרים, צעירה בת 17 שנפשה עם משפחתה ומדריך תיירים מקומי בן 40, נמצאות בים. מכאן, מספר ההרוגים עלה ל-19. "אנו מוכנים להגיב לכל מידע חדש שיגיע"

זמן צפייה: 00:17

משטרת ניו זילנד הודיעה הלילה (שלישי) כי הופסקו החיפושים אחר שני הנעדרים בהתפרצות הר הגעש "האי הלבן" – שגבתה את חייהם של 17 בני אדם.

שני הנעדרים הם היידן בריאן מרשל-אינמן בן ה-40, מדריך טיולים מקומי, וויונה ג'יין לנגפורד בת ה-17, שבילתה עם משפחתה על האי. הוריה של לנגפורד נהרגו בהתפרצות הר הגעש, אך אחיה, ג'ייס, שרד.

על פי הערכות, גופות הנעדרים נסחפו לים. מהמשטרה נמסר כי ההחלטה הגיעה לאחר "חיפושים נרחבים בקו החוף ומהאוויר, שבמהלכם לא נמצאו פריטים נוספים בעלי חשיבות". רב פקד אנדי מקגרגור אמר כי "משפחות הנעדרים עודכנו בהחלטה" והוסיף: "המשטרה מוכנה להגיב לכל מידע חדש שיגיע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לוחם המוסד שחיסל את מתכנן טבח הספורטאים במינכן מדבר לראשונה

דיווח: הודו ריגלה אחר פקיסטן באמצעות טכנולוגיית NSO הישראלית

מתנה לכריסמס: נחש פיתון באורך שלושה מטרים בעץ חג המולד

Rescue Crew Are Seen At The White Island Volcano In New Zealand
חיפושים אחר ניצולים בהתפרצות הר הגעש באי הלבן בניו זילנד | צילום: רויטרס
An Aerial View Of The Whakaari, Also Known As White Island Volcano, In New Zealand
התפרצות הר הגעש באי הלבן בניו זילנד | צילום: רויטרס

אמש הודיעה המשטרה שאדם נוסף מת מפצעיו, ומכאן מספר ההרוגים בהתפרצות הר הגעש עלה ל-17 בני אדם. עם זאת המשטרה לא סיפקה פרטים מזהים אודות ההרוג. נוסף אליו, בין ההרוגים באסון ישנם 11 אזרחי אוסטרליה, שלוש תושבי אוסטרליה ואזרח ניו זילנד אחד. פרטים לגבי הרוג נוסף גם לא פורסמו.

לאחר שהלבה כיסתה את האי, החלו לצוץ ביקורות חריפות על כך שהרשויות הרשו לאנשים להגיע לאי, שהיה יעד פופולרי לטיולי יום, ובכך העמידו אותם בסיכון.

כזכור, ב-9 בדצמבר הר הגעש הנמצא ב"אי הלבן" שבניו זילנד, אחד מהרי הגעש הפעילים באזור, התפרץ כאשר 47 אנשים היו על האי - 24 מאוסטרליה, תשעה מארצות הברית, חמישה מניו זינד, ארבעה מגרמינה, שניים מסין, שניים מאנגליה ואחד ממלזיה.