ה"טוויטר-קילר" של צוקרברג הושקה, מיליונים כבר הורידו

אפליקציית Threads של מייסד פייסבוק צפויה להתחרות ואולי אף לגבור על טוויטר, שבבעלות המיליארדר אילון מאסק. כ-10 מיליון איש הורידו אותה ביממה האחרונה, ומייסד פייסבוק כתב בפוסטים הראשונים שפרסם: "צריכה להיות אפליקציית דיונים ציבוריים שבה יהיו רשומים יותר ממילארד בני אדם. טוויטר כשלה במשימה הזו"

מארק צוקרברג, מייסד "פייסבוק", השיק היום (חמישי) את אפליקציית "Threads". סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כי 5 מיליון איש נרשמו ליישומון בארבעת השעות הראשונות להשקתו - ונכון לעכשיו, רשומים לאפליקציה כ-10 מיליון איש, וזו עוד כשהפלטפורמה חסומה באירופה. האפליקציה החדשה תתחרה ב"טוויטר" שבבעלותו של המילארדר אילון מאסק, שאף מכונה בתקשורת ה"טוויטר קילר".

הישומון החדש הוא למעשה רשת חברתית המבוססת על "מיקרו בלוגינג" - פרסום פוסטים קצרים, שיכולים לכלול תמונות או סרטונים, ועליהם יכולים המשתמשים האחרים להגיב. היא אינה כוללת אפשרות לשליחת הודעות ישירות בין משתמשים. כמו כן, היא זמינה להורדה ביותר מ-100 מדינות כולל ישראל - אך לא באיחוד האירופי, בשל בעיות רגולציה - הן בחנות האפליקציות של אפל והן בחנות Play של גוגל.

ייחודה של Threads נעוצה בעובדה שהיא מחוברת אל הרשת החברתית המצליחה "אינסטגרם", הנמצאת גם היא בבעלותו של צוקרברג. על אף שהאפליקציה החדשה של צוקרברג הושקה באופן עצמאי ומנותק מאינסטגרם, משתמשי אינסטגרם יכולים להיכנס באמצעות החשבון שלהם ולעקוב אחר הכותבים ב-Threads, מה שעשוי להקל מאוד על 2 מיליארד המשתמשים הקיימים להוסיף את היישומון החדש להרגלי הגלישה שלהם.

מאסק מול צוקברג | צילום: רויטרס

Threads מתחרה ישירות ברשת החברתית "טוויטר", הבנויה באופן דומה. טוויטר כבר במילא רשמה ירידה מסוימת בכמות המשתמשים, והמניה שלה צנחה אף היא לאחרונה על רקע קיצוצים נרחבים בכוח אדם ומחלוקות בנושא מתן תוכן. המהלך האחרון של טוויטר כלל הגבלת מספר הציוצים שמשתמשים יכולים לקרוא ביום.

אילון מאסק, מנכ''ל טוויטר
אילון מאסק, מנכ''ל טוויטר | צילום: רויטרס

מהבחינה הזו, תזמון השקת Threads נחשב למושלם. מדובר בצעד נוסף ב"מלחמה" של אילון מאסק מול מארק צוקרברג, שיורדים אחד על השני בכל הזדמנות, ואף איימו להילחם זה בזה במשחק של כלוב אמנויות לחימה מעורבות בלאס וגאס. היום צייץ צוקרברג בחשבון הטוויטר הפרטי שלו, בפעם הראשונה מזה 2012 - כשהוא מגיב בצורה הומוריסטית למתרחש.

צוקרברג, בפוסטים הראשונים שלו ב- Threads, כתב כי "אני חושב שצריכה להיות אפליקציית- דיונים ציבורית שבה רשומים יותר ממיליארד אנשים. לטוויטר הייתה הזדמנות לעשות את זה אבל לא הצליחה. אני מקווה שאנחנו נצליח". למותגים כמו בילבורד, HBO, NPR ונטפליקס הוקמו חשבונות ביישומון החדש תוך דקות מההשקה, וגם ידוענים כמו הזמרת שאקירה פתחו בו חשבון.

מוזמנים לעקוב אחר חדשות 13 ב-Threads, בשם המשתמש 13newsil@