תחרות "האזרח העצלן ביותר" במונטנגרו: "צריכים רק לשכב"

בתחרות, שבה המתמודדים נאלצים לשכב על מזרנים בלי לעמוד או לשבת, נכנסה ליומה ה-20, ונותרו בה רק 7 משתתפים. האתגר מתקיים מדי שנה בכפר הנופש ברזנה שבמדינה האדריאטית, ונוצר בעקבות מיתוס פופולרי המתייג את המונטנגרים כעצלנים. הפרס הכספי המובטח לזוכה: אלף אירו. "נחושים להמשיך"

מתחרים על תואר "האזרח העצלן ביותר" בברזנה, מונטנגרו
מתחרים על תואר "האזרח העצלן ביותר" בברזנה, מונטנגרו | צילום: רויטרס

תחרות על התואר "האזרח העצלן ביותר" המתקיימת בכפר הנופש ברזנה שבמונטנגרו נכנסת ליומה ה-20 - שיא מאז התחרות הקודמת - ו-7 מתחרים נותרו עדיין במירוץ, כך דווח אתמול (חמישי) ברשת CNN. הזוכה יזכה בפרס כספי של אלף אירו.

התחרות הסאטירית מתקיימת מדי שנה בכפר הנופש והמתחרים נאלצים לשכב על מזרנים כשאסור להם לעמוד או לשבת. השיא הקודם נקבע בתחרות בשנה שעברה והוא עומד על 117 שעות שכיבה. המתמודדים הנותרים אמרו שהם נחושים להמשיך. "כולנו מרגישים טוב, מצוין, אין בעיות בריאותיות, מפנקים אותנו, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להישאר בשכיבה", אמרה אלופת 2021 דוברבקה אקסיק, בת 38.

התחרות הושקה במדינה האדריאטית הקטנטנה לפני 12 שנים על מנת ללעוג למיתוס פופולרי שמתייג את המונטנגרים כעצלנים, כך לפי ראדוניה בלגוייביץ', מארגנת התחרות והבעלים של כפר הנופש. לדבריה, 7 המתמודדים הנותרים מתוך 21 שפתחו את התחרות, שכבו עד כה במשך 463 שעות.

מתחרים על תואר ''האזרח העצלן ביותר'' בברזנה, מונטנגרו
מתחרים על תואר ''האזרח העצלן ביותר'' בברזנה, מונטנגרו | צילום: רויטרס
מתחרים על תואר ''האזרח העצלן ביותר'' בברזנה, מונטנגרו
מתחרים על תואר ''האזרח העצלן ביותר'' בברזנה, מונטנגרו | צילום: רויטרס

על פי הכללים, עמידה או ישיבה נחשבים להפרה ועילה לפסילה מיידית מהתחרות, אך עם זאת מותר למתמודדים לקבל 10 דקות כל 8 שעות כדי ללכת לשירותים. הם יכולים גם לקרוא ולהשתמש בטלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.

פיליפ קנזביץ', בן 23 מהעיירה מוג'קובץ' שבצפון המדינה, אמר שהוא "בטוח בניצחון ובזכייה בפרס הכספי". הוא הוסיף גם כי "יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים כאן, החברה פנטסטית, הזמן עובר מהר".