דיווח: איראן מתכוונת לחמש את רוסיה במל"טים ובטילים בליסטיים

ה"וושינגטון פוסט" מדווח שהרפובליקה האיסלאמית מתכוונת לצייד את הצבא הרוסי באמל"ח שיעזור לפתור בעיות לוגיסטיות. בין היתר יסופקו מל"טים המכונים "קמיקזה" אשר אמורים להתפוצץ על המטרה וטילים קצרי טווח מתוצרת איראנית. באיראן מכחישים: "לא ציידנו ולא נצייד"

זמן צפייה: 00:36

איראן מתכוונת לספק נשק לרוסיה על מנת לעזור לה להמשיך את התקיפה באוקראינה, כך מדווח היום (ראשון) ה"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, הרפובליקה האיסלמאית תצייד את הצבא הרוסי בין היתר במל"טים ובטילי קרקע-קרקע מיוחדים מתוצרת איראנית.

אספקת תחמושת מאיראן יכולה לעזור לצבא הרוסי להתמודד עם מה שהממשל האמריקני מכנה "בעיות לוגיסטיות" שיש לצבאו של פוטין מאז פרצה המלחמה בחודש פברואר האחרון. מל"טים הם כלי נשק משמעותי בתקיפות באוקראינה בשבועות האחרונים. עוד על פי הדיווח, בחודש שעבר הגיעו נציגים מטהרן למוסקבה על מנת לדון על פרטי הסכם לשליחת כלי נשק נוספים.

על פי דיווחים של גורמי מודיעין שהגיעו לארה"ב ולאוקראינה, איראן מתכננת לשלוח לרוסיה טילים בליסטיים איראניים היכולים לפגוע במטרות קצרות טווח במרחק של עד 700 ק"מ. אם אכן יגיע משלוח שכזה, הוא יהיה הראשון מסוגו שאיראן שולחת לרוסיה מאז תחילת המלחמה.

המלחמה באוקראינה
המלחמה באוקראינה | צילום: רויטרס

לפי אותם גורמים, איראן מתכננת משלוח של מל"טים המכונים "קמיקזה", מכיוון שהם אמורים להתרסק על המטרות שלהם. כלי טיס כאלה גם יכולים לשאת עליהם חומר נפץ למרחקים ארוכים.

איראן מבחינתה מכחישה את ההאשמות, וטוענת כי "לא ציידה ולא תצייד" את רוסיה בכלי נשק. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, טען: "אנחנו מאמינים שהתחמשות של כל צד תגרום להמשך המלחמה, כך שאנחנו לא שוקלים ולא נשקול את המלחמה כדבר הנכון לאוקראינה, אפגניסטן, סוריה ותימן" עם זאת, כבר תועדו תמונות מהשבוע האחרון של שרידים של כלי טיס איראניים על אדמות אוקראינה. כך מדווחת רשת "סקיי".

שר התפוצות נחמן שי הגיב לנושא: "הבוקר נמסר כי איראן מעבירה טילים בליסטיים לרוסיה. נסתיימו הספיקות איפה ישראל צריכה לעמוד בסכסוך הדמים הזה. אין מקום לצדקנות עוד. הגיעה העת שנגיש לאוקראינה סיוע צבאי כפי שעושות ארה״ב ומדינות נאט״ו".

כזכור, הלילה דווח על ידי משרד ההגנה הרוסי מסר כי שני חיילים מתנדבים ירו לעבר חיילים אחרים במטווח צבאי רוסי ליד אוקראינה. 11 חיילים נהרגו ו-15 נוספים נפצעו. עוד נמסר כי הירי התרחש באזור בלגורוד שבדרום מערב רוסיה, הגובל באוקראינה.

חיילים רוסים צועדים במחנה פריבלנויה, ליד סימפרופול, בחצי האי קרים
חיילים רוסים צועדים במחנה פריבלנויה, ליד סימפרופול, בחצי האי קרים | צילום: רויטרס

אתמול נטען  בדו"ח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי כי "שחיתות מידבקת" ובעיות לוגיסטיות הן חלק מהסיבות לביצועים הלקויים של צבא רוסיה במלחמה באוקראינה. עוד נטען כי חיילים רוסים נאלצים לקנות לעצמם ציוד מגן אישי.

על פי הדו"ח, חיילי מילואים רבים שגויסו לצבאו של ולדימיר פוטין, צריכים לקנות מכספם מגן גוף, וכי מחירם עלה באופן משמעותי. כיום, וסט מהדגם אותם צריכים החיילים לרכוש עולה באינטרנט כ-640 דולר ליחידה. עלייה של יותר מ-25 אחוזים ממחיר הפריט לפני כחצי שנה.