ארה"ב: התוקף "רצה לחטוף את פלוסי ולשבור לה את פיקות הברכיים"

דיוויד דיפאפה הוא החשוד כי פרץ לביתה של ננסי פלוסי, ותקף את בעלה פול בעזרת פטיש. דיפאפה בן ה-42 מואשם בניסיון לרצח, ניסיון חטיפה ותקיפה. לפי הצהרתו, התכוון להחזיק את יושבת ראש בית הנבחרים כבת ערובה

ננסי פלוסי ובעלה פול פלוסי
ננסי פלוסי ובעלה פול פלוסי | צילום: רויטרס

דיוויד דיפאפה, בן 42, הוא האדם שפרץ בשבוע שעבר לביתה של יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, ותקף את בעלה פול בעזרת פטיש. עוד הודה דיפאפה כי התכוון "לשבור את הפיקות של הברכיים" של יושבת הראש. כך מדווח היום (שלישי) רשת CNN. דיפאפה הואשם בשורת פשעים, לרבות ניסיון לרצח, ניסיון חטיפה ותקיפה. כך מסר משרד התובע בארה"ב ותובע מחוז סן פרנסיסקו.

דיפאפה מואשם בסעיף "ניסיון חטיפה של פקיד ממשל", המיוחס לננסי פלוסי, לאחר שדיפאפה הודה בפני המשטרה שהגיע לביתה במטרה להחזיק אותה כבת ערובה. גם דו"ח של ה-FBA הצביע על כך אמש. אישום בניסיון לחטיפה עלול לגרור עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר. על סעיף התקיפה נגד פול, אפשר לקבל עד 30 שנות מאסר.

ברוק ג'נקינס, התובעת המחוזית של סן פרנסיסקו, טענה כי התקיפה הייתה על רקע פוליטי: "לפי דברים שהוא (דפאפה) אמר והעיר בבית של פלוסי בזמן התקיפה, נראה שמדובר במניע פוליטי".

דיוויד דיפאפה
דיוויד דיפאפה

לפי הדיווח, פול פלוסי התקשר למוקדם החירום בשעה 02:00, ודיווח על גבר זר שנכנס לביתו וטען שהוא מחכה לאשתו, ננסי. כששוטרים הגיע אל הבית הם ראו את פול ואת דפאפה אוחזים שניהם בפטיש. כשדרשו השוטרים מדיפאפה להניח את הפטיש, הוא הנחית מכה על ראשו של פלוסי שאיבד את הכרתו. הקורבן הובהל לבית החולים כשהוא סובל משבר בגולגולת ומפציעה חמורה בזרוע ימין. הוא נותח בהצלחה.

עוד לפי הדיווח, דיפאפה התכוון לקחת את פלוסי כבת ערובה ולדבר איתה. במידה והייתה אומרת את "האמת" לדבריו, היה משחרר אותה, ובמידה והייתה משקרת, היא כאמור שובר לה את הפיקה בברך.

ברשת CNN דיווחו כי החשוד נהג לפרסם ברשתות החברתיות תמונות וטקסטים סביב חיסוני נגיף הקורונה, סביב הבחירות של 2020 בארה"ב וכן בנוגע למתקפה על הקונגרס ב-6 בינואר 2021. מכר שלו אמר לרשת כי הוא נראה "מנותק מהמציאות".

דיפאפה אינו מוכר למשטרת הקפיטול ולא נמצא באף מאגר נתונים פדרלי, כך לפי מקורות המעורים בחקירה. משטרת הקפיטול הצהירה כי היא משתפת פעולה עם ה-FBI ועם משטרת סן פרנסיסקו בחקירה משותפת סביב המקרה.