ביהמ"ש ברוסיה גזר על יריבו של פוטין נבלני 3.5 שנות מאסר

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה שפועל להדחתו של הנשיא, ירצה 2.8 שנות מאסר בגין הפרת תנאי השחרור שלו, לאחר שתנוכה שנה שריצה במעצר בית

זמן צפייה: 00:25

בית המשפט ברוסיה גזר היום (שלישי) שלוש וחצי שנות מאסר על אלכסיי נבלני, יריבו של הנשיא ולדימיר פוטין ששב לאחרונה למדינה אחרי ששרד ניסיון הרעלה. בפועל, נבלני ירצה רק 2.8 שנים, זאת אחרי שריצה מספר חודשים במעצר בית. במהלך משפטו, כינה את פוטין "מרעיל" והאשים אותו במתקפה עליו.

כזכור, מבקרו של פוטין שהה במעצר מאז שנחת במוסקבה לפני כשבועיים, לאחר שחזר מגרמניה היכן שעבר טיפול מציל חיים בעקבות הרעלתו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "היעד – לחסן כ-90% מגילאי ה-50 פלוס בשבועיים"

הפרקליטות לאביעד משה: דוחים את כל ההצעות שלך להסדר טיעון

ליברמן הציג את הרשימה לכנסת: "לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה"

Russian Opposition Leader Alexei Navalny Is Seen On Board A Plane Before The Departure For Moscow At An Airport In Berlin
אלכסיי נבלני

בתוך כך, אלפי תומכיו של מנהיג האופוזיציה הרוסית הגיעו לכיכר המרכזית במוסקבה על מנת לקיים הפגנה לשחרורו, במהלכה נעצרו למעלה מ-300 בני אדם. כזכור, בהפגנה שהתקיימה לפני כשבועיים בהשתתפותם של עשרות אלפים, נעצרו כ-1,600 בני אדם, כולל יוליה נבלניה, אשתו של אלכסיי נבלני.

מעצר של משתתפים בהפגנת תמיכה במנהיג האופוזיציה ברוסיה
מעצר של משתתפים בהפגנת תמיכה במנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

במקביל, בריטניה קראה לשחרורם המידי של נבלני ושל כלל המפגינים והעיתונאים שנעצרו ברוסיה במהלך השבועיים האחרונים. "הפסיקה המעוותת היום נגד קורבן של הרעלה ולא של האחראים לה, מראה שרוסיה נכשלת בלענות על מהמחויבויות הבסיסיות ביותר כפי שהן מצופות מכל חברה בקהילה הבין לאומית", נמסר מטעם משרד החוץ הבריטי.

מפגין התומך באלכסיי נבלני נעצר ע''י המשטרה במוסקבה | צילום: רויטרס

כמו כן, גם מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, קרא לשחרורו של נבלני , לצד אזרחים אחרים שנעצרו על ידי השלטונות. "ארה"ב מודאגת עמוקות מההחלטה של רוסיה לשלוח את נבלני למאסר", נמסר מטעמו.

יוליה, אשתו של אלכסיי נבלני, מחוץ לבית המשפט במוסקבה אחרי הקראת גזר הדין | צילום: רויטרס