נבלני מאשים: "פוטין עומד מאחורי הרעלתי - אין בי כל פחד"

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, ששתה משקה שאליו הוכנס גז עצבים כימי, הפנה אצבע מאשימה כלפי הנשיא - שאת משטרו הוא מבקר בחריפות: "אין אפשרות אחרת להתרחשויות". עוד הצהיר כי ישוב למוסקבה

זמן צפייה: 01:13

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני, שנטען כי הורעל בחודש שעבר, האשים היום (חמישי) את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהרעלה. "אין לי כל גרסה אחרת להתרחשויות", הצהיר בריאיון למגזין הגרמני דר שפיגל, שצפוי להתפרסם במלואו במהלך היום.

נבלני הודיע כי יחזור לרוסיה, והצהיר: "אין בי כל פחד - והמשימה שלי כעת היא להישאר כזה". על הרגע שבו הורעל סיפר מתנגד המשטר: "לא הרגשתי כל כאב, אבל ידעתי שאני גוסס".

פעיל פוליטי שסייע בהעברתו של נבלני לגרמניה הצהיר בשבוע שעבר כי יידרש לפחות חודש נוסף עד שנבלני יתאושש מבחינה גופנית, והדגיש כי אין ספק שבכוונתו לשוב למוסקבה ולחדש את פעילותו הפוליטית.

עוד בחדשות 13:

גרמניה מאשרת: מצאנו בדמו של נבלני שאריות של גז עצבים כימי

הקרמלין מכחיש קשר להרעלת נבלני: "נחקור אם יתגלה שזה אכן רעל"

מנהיג האופוזיציה ברוסיה פונה לבית חולים: "ייתכן שהורעל"

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

בחודש שעבר אישרה גרמניה, שם אושפז נבלני, כי הוא אכן הורעל -  וגילתה כי בדמו נמצאו שאריות של גז עצבים כימי מסוג "נוביצ'וק". בגרמניה גינו את ההרעלה ואף הפצירו בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להסביר את הפרשה. בקרוב תחליט גרמניה, יחד עם שגריר רוסיה בברלין, האיחוד האירופי ונאט"ו על תגובה משותפת.

בקרמלין התייחסו להודעה של גרמניה, וטענו כי הם לא עודכנו על כך שנבלני אכן הורעל בנוביצ'וק. בסוכנות הידיעות הרשמית של רוסיה צוטט דובר הקרמלין, כשאמר: "איננו מודעים לממצאים". בתוך כך, משרד החוץ הרוסי פרסם הודעה לפיה "הצהרת גרמניה בנוגע לנבלני לא מבוססת על הוכחות".

ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין | צילום: getty

כזכור, לפני כמה שבועות הובהל נבלני במצב קשה לבית חולים בעיר אומסק שברוסיה, לאחר שהמטוס שבו שהה נאלץ לבצע נחיתת אונס בשל מצבו. עם פינויו לבית החולים, הדוברת שלו מסרה כי הוא הורעל. לדבריה, "ככל הנראה ערבבו לו משהו בתה - זה הדבר היחיד שהוא שתה בבוקר. הרופא אמר שהמשקה החם עזר לרעל להיספג". בהמשך, הוא הועבר לבית חולים בגרמניה.

מייד לאחר שקרס, נמסר מטעם הקרמלין בתגובה כי "הרופאים עושים כל מה שיש ביכולתם כדי לסייע לנבלני להחלים. הקרמלין מאחל החלמה מהירה כמו לכל אזרח שמוצא את עצמו במצב שכזה". כמה ימים לאחר מכן, הקרמלין דחה את הטענה לפיה פוטין מעורב או אחראי למצבו הרפואי של נבלני, והודיע כי אין בכוונת מוסקבה לפתוח בחקירת הפרשה לעת עתה.