נבלני בריאיון ראשון מהתא: "כלא רוסי - כמו מחנה עבודה בסין"

מבקרו החריף של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שכלוא מאז פברואר, התראיין לראשונה וסיפר כי מכריחים אותו לצפות בערוץ הטלוויזיה הממלכתי יותר מ-8 שעות ביום. "בסוף שלטונו של פוטין ייפול"

אלכסיי נבלני מתראיין מתאו בכלא
אלכסיי נבלני מתראיין מתאו בכלא | צילום: רויטרס

בריאיון ראשון שהעניק מבקרו החריף ביותר של נשיא רוסיה, אלכסיי נבלני, שכלוא מאז פברואר השנה, טען ל"התעללות פסיכולוגית ושטיפת מוח" בכלא הרוסי, ואף השווה אותו ל"מחנה עבודה בסין". בנוסף, טען נבלני כי מכריחים אותו לצפות בערוץ הטלוויזיה הממלכתי למשך 8 שעות ביום.

בריאיון שהעניק מנהיג האופוזיציה הרוסי לניו יורק טיימס, אמר נבלני כי "מחנות העבודה הסובייטים והגולאגים הוחלפו באלימות פסיכולוגית ותעמולה. עליכם לדמיין מחנות עבודה סיניים, היכן שכולם צועדים בשורה ומצלמות רשת בכל פינה. תמיד ישנה שליטה ותרבות של הלשנות". עוד טען נבלני כי הסוהרים מפקחים על האסירים שנאלצים לצפות במשך שעות בערוצי תעמולה, ללא אפשרות לקרוא או לכתוב, ואף מעירים אסירים שנרדמו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשחקים הפראלימפיים: השחיין הישראלי מארק מליאר זכה בזהב

ניו זילנד מאריכה את הסגר; באוסטרליה דנים על הסרת הגבלות

כתב אישום הוגש נגד גבר החשוד באיומים על שרת החינוך

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה | צילום: רויטרס

בין היתר, התייחס נבאלני לעתיד שלטונו של פוטין ברוסיה, והביע אופטימיות לגבי סיומו: "במוקדם או במאוחר, הטעות הזו תתוקן, ורוסיה תחזור למסלול ההתפתחות הדמוקרטי והאירופי, פשוט כי זה מה שהאנשים רוצים".

כידוע, נלבי, שבנה את הונו הפוליטי על ידי חשיפת שחיתויות שלטוניות ברוסיה של ולדימיר פוטין, כלוא בכלא עם אבטחה מקסימלית בפוקרוב, כ-100 קילומטרים מזרחית לבירה מוסקבה.