מזכ"ל נאט"ו: "רוסיה יוצרת 'נורמליזציה חדשה' ע"י שימוש בכוח צבאי"

ינס סטולטנברג, מזכ"ל הארגון, נאם היום והאשים את רוסיה בהפגנת כוח שמטרתה להשפיע על מדינות אירופה ולמנוע מאוקראינה להצטרף לשורות הארגון. עוד הזהיר סטולטנברג: "עלינו להתייחס ברצינות לרטוריקה הרוסית המאיימת; עדיין לא ראינו נסיגה רוסית" • שליח חדשות 13 לחזית המזרח אירופית מדווח

זמן צפייה: 05:36

רוחות מלחמה באירופה: מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, התייחס היום (רביעי) בנאומו להסלמה הרוסית באוקראינה והאשים את רוסיה כי היא "מפגינה כוח על מנת להשפיע על המדינות סביבה ועל למנוע מאוקריאנה להצטרף לנאט"ו". עוד המשיך לומר סטולטנברג: "רוסיה מייצרת 'נורמליציה חדשה" על ידי שימוש בכוח צבאי במטרה להתמודד עם הריבונות באירופה".

בהתייחסו של מזכ"ל נאט"ו לצעדים נגד הקרמלין אם יפלוש צבאית לאוקראינה, אמר: "אנחנו לא מחכים למשהו שיקרה, כבר עשינו הרבה", אמר סטולטנברג, "אבל במידה ויקרה משהו - אנחנו נשקול צעדים לטווח ארוך", הוסיף. בהקשר לאפשרות של פלישה רוסית בקרוב, אמר: "אנחנו צריכים להתייחס ברצינות לרטוריקה המאיימת של רוסיה ולהפגנת הכוח שלה".

נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי מבקר את כוחות הצבא
נשיא אוקראינה ולודימיר זילנסקי מבקר את כוחות הצבא | צילום: רויטרס

עוד דיווח שליחונו המיוחד לקייב, גיל תמרי, כי ברקע האזהרות מפלישה רוסית שהייתה אמורה לקרות היום, באוקראינה דווקא נשמו אנחת רווחה אך לא מורידים כוננות ומאשרים את טענות נאט"ו על כך שהכוחות הרוסים לא נסוגו.

בתוך כך, גורמים במערב ממשיכים להטיל ספק בדבר נסיגת הכוחות הרוסיים מגבולות אוקראינה, כשבמקביל מנהיגי המערב דורשים מרוסיה להציג הוכחות לנסיגה שלהם מהגבולות. בד בבד, לטענת נאט"ו, הקרמלין ממשיך להעביר כוחות צבא לשכנתה - למרות הדיווחים על נסיגה מצדם.

כזכור, מוקדם יותר היום טען השגריר הרוסי לאיחוד האירופי ולדימיר צ'יזוב בריאיון כי רוסיה לא תתקוף את אוקראינה בחודש הקרוב. "לא נתקוף היום, לא השבוע ולא החודש, מלחמות לא מתחילות בימי רביעי".

בנוסף, השגריר תקף את ארצות הברית, וטען כי האשמותיה על כוונות רוסיה לפלוש למדינה השכנה חסרות בסיס. "כשאתה מאשים את רוסיה בהאשמות כה חמורות אתה חייב להציג הוכחות - אחרת זו השמצה. איפה ההוכחות", שאל צ'יזוב.