בתו של נסראללה בריאיון נדיר: "הוא לא חי בבונקר. יש לו הכל"

בשיחה עם העיתון הלבנוני "אל-עהד", סיפרה זינאב, בתו של מזכ"ל חזבאללה, על חייו, איראן וישראל. "גורל האויב הציוני ברור. הצבא שלהם יימחק מעל פני האדמה, ואנחנו נתפלל באל-אקצה"

נסראללה עם ילדיו | צילום: עיתון "אל עהאד"

אתר החדשות הלבנוני "אל-עהד" פרסם אתמול (חמישי) ריאיון ייחודי עם ביתו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה. זינאב נסראללה, בת 33 ואם לארבעה, התייחסה בריאיון לשגרת יומו של אביה: "הוא לא חי בבונקר. לאחר מלחמת לבנון השנייה הכל השתנה, בגלל האיום הישראלי. אנחנו מתראים לעיתים רחוקות, אך הוא סב מסור ואוהב".

זינאב סיפרה: "הוא לא בבונקר ולא בכלא. יש לו כל מה שצריך, הוא חי חיים רגילים, למעט חופש תנועה ופגישות, שמתקיימות בהתאם להסדרי הבטחון שלו".

על יחסיה עם אביה אמרה: "הקשר עם אבי מתקיימת מחוץ לאור הזרקורים. כמובן שאופי העבודה שלו מונע מאיתנו להיפגש כמו כל אב וביתו, אנחנו מתראים רק מספר פעמים מועט במהלך השנה. אנשים לא חושבים על זה, אבל זה נכון". היא הוסיפה: "תפקידיו כאב וכמנהיג שלובים זה בזה, הוא מוביל אחריו אנשים בשני הכובעים". עוד סיפרה על אביה, מזכ"ל חזבאללה, כי הוא סב מסור ואוהב, ואדם צנוע מאוד.

"לפני מלחמת לבנון השניה, הייתי נוהגת לבקר את משפחתי, ופגשתי את אבי לארוחות צהריים או ערב. לאחר המלחמה הכל השתנה, בגלל הסכנה הנשקפת מהצד הישראלי" סיפרה על השינוי שחל בחיי משפחת נסראללה.

בחלק אחר בריאיון, זינאב המשיכה את הקו הלוחמני של אביה כלפי ישראל וציינה: "גורל ישראל ברור לנו. הצבא שלהם, שהיה פעם בלתי מנוצח, יימחק מעל פני האדמה. אנחנו נתפלל אז באל אקצה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על ייצוא מתכות מאיראן

"צרפת ללבנון: 'ישראל לא תעמוד מנגד בנוגע למפעלי הטילים'"

נסראללה: "אם תיפתח מלחמה – נשמיד חטיבות מול מסכי הטלוויזיה"

היא אף התייחסה לסנקציות האמריקניות על איראן ואמרה שהן תוצאה של ההתערבות הזרה של המערב בענייני איראן, והרפובליקה האסלאמית תעמוד בכך בגבורה: "כמובן שהסנקציות פוגעות באזרחים, אבל איראן היא עוצמתית, בעלת יכולות טכנולוגיות ויש בה את הרוח האסלמית. היא תנצח בסופו של דבר".

עוד סיפרה זינאב גם על אחיה האדי, שנהרג בהתקלות עם כוח צה"ל בדרום לבנון ב-1998: "הוא היה אדם צנוע. כששמעתי מה קרה, עיני התמלאו דמעות. כשאחותי עמדה לבשר זאת לאימי, התברר שהיא לא מופתעת, משום שידעה שאבד הקשר עם החולייה שלו".

בדבריה על זכויות נשים באסלאם, היא ציינה כי "למנוע מנשים זכויות בסיסיות כמו לנהוג ברכב או לצאת מביתה לבד - דברים אלה הם מנוגדים לאסלאם". והוסיפה כי נשות מחבלים מתאבדים הן בעלות אחריות גדולה: "עליהן לגדול את הילדים בצילו ועל פי מורשתו של האב".