"התגלו 7 כוכבים דמויי כדור הארץ"

תגלית דרמטית: טלסקופ החלל "שפיצר" מצא מערכת שמש במרחק של 40 שנות אור מכדור הארץ, שסביבה חגים לא פחות משבעה כוכבי לכת

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א חשפה הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים על מציאת מערכת שמש חדשה שמכילה שבעה כוכבים דמויי כדור הארץ, ש"עשויים לקיים חיים". כלומר, ייתכן כי מדובר בכוכבים שעשויים להיות כשירים להתיישבות אנושית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מים אותרו בכוכבים במרחק 40 שנות אור

בהודעה מוקדמת על התדרוך נמסר כי הוא יעסוק ב"פלנטות מחוץ למערכת השמש שסובבות סביב כוכבים שאינם השמש שלנו, כוכבי לכת חוץ שמשיים". אחד האנשים שיציג את הממצאים הוא ת'ומאס זורבוכן - מנהל שותף של המשימה המדעית במפקדת נאס"א בוושינגטון, מייקל גילון - אסטרונום בלגי מאוניברסיטת לייג' , שון קרי - ראש מרכז שפיצר של נאס"א בפסדינה, ניקול לואיס ממכון מחקר החלל בבולטימור ושרה זיגר - פיזיקאית מהמכון לחקר החלל ב אוניברסיטתMIT שבמסצ'וסטס - המומחיות שלה היא חיפוש כוכבים שמסוגלים לשאת חיים.

הטלסקופ שפיצר מעורב בתגלית, יחד עם טלסקופ החלל שמספק לכדור הארץ פעמים רבות מראות לא שגרתיים מהחלל ושותף לחיפושים אחר עולמות אחרים שניתנים לתמוך במערכות חיים - גם מחוץ למערכת השמש שלנו. המדענים מחפשים נתונים כמו חום, פרטים על הרכב הכוכבים וכמובן - אם יש מים על כוכב, הנוזל שמכונה "מקור החיים" יכול לשמש בסיס להתיישבות של בני כדור הארץ.

מים אותרו בכוכבים במרחק 40 שנות אור

אחד החוקרים שמשתתפים בתדרוך פרסם בעבר עבודות מחקר על כוכבים, בהן הוא חשף שלושה כוכבים שנקלטו על ידי הטלסקופ שפיצר - כוכבים שעשויים להיות די דומים לכדור הארץ במרחק 40 שנות אור מכאן. לפני חצי שנה נאס"א ריכזה מסיבת עיתונאים דומה שבה סוכנות החלל הכריזה על 1,248 כוכבי לכת חדשים מחוץ למערכת השמש, שנמצאו ע"י טלסקופ החלל קפלר.