ארה"ב: נאס"א שיגרה טיל שינסה להסיט אסטרואיד ממסלולו

במסגרת ניסוי שנועד למנוע פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ, טיל שנקרא "דארט" ישייט 11 מיליון קילומטרים במשך עשרה חודשים ויתנגש באסטרואיד בגודל מגרש כדורגל במטרה לשנות במעט את מסלולו

זמן צפייה: 00:59

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א שיגרה הבוקר (רביעי), מבסיס החלל בקליפורניה שבארצות הברית, את הטיל "דארט" (חץ) שמשימתו היא בחינת הסטת אסטרואיד מסוכן ממסלולו. מדובר בבחינה של טכנולוגיה חדשה שלא נוסתה עד כה במטרה להתמודד עם איומים אפשריים על כדור הארץ בעתיד.

ה"דארט", שעלותו מוערכת ב-330 מיליון דולר, שוגר לעבר עצם שמיימי בשם דימורפוס ויתפוצץ עליו כדי לבחון אם העצם יסטה ממסלולו. המסלול של דימורפוס לא מתנגד עם כדור הארץ והוא לא מהווה איום, אלא רק לצרכי ניסוי. החשש בנאס"א הוא שיום אחד יתגלה אסטרואיד במסלול התנגשות עם כדור הארץ - עצם בקוטר של כמה מאות מטרים יכול לגרום להרס בגודל יבשתי אם יפגע בכוכב הלכת שלנו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משה חוגג, הסוכן והקטינות: כך טויחה התקיפה המינית של הדוגמנית

אוסטרליה הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור: "אפס סובלנות"

נתיחת הגופה קבעה: החשוד ברצח של כוכבת הרשת התאבד

הטיל ישייט כמעט 11 מיליון קילומטרים במשך עשרה חודשים עד שיגיע אל האסטרואיד, שגודלו כגודל מגרש כדורגל. בנאס"א כבר הכינו לווין טלסקופ שיצלם את הניסוי ולאחר מכן יעריכו אם מסלול האסטרואיד אכן השתנה.

רקטת פלקון 9 "סחבה" את הטיל במהלך השיגור, שבוצע מבסיס החלל ונדנברג שבקליפורניה. מדענית נאס"א קלי פסט אמרה כי "'דארט' ישנה את מסלולו של דימורפוס במעט מאוד. ובאמת זה כל מה שנדרש במקרה של אסטרואיד שיתגלה מספיק מוקדם".

Vilqkl
הדמיית אסטרואיד | צילום: נאס''א