מצרים: דקר למוות בחורה שסירבה להתחתן עימו - וייתלה בשידור חי

בית משפט במצרים ביקש לשדר את תלייתו של מוחמד עאדל בן ה-21 שנמצא אשם ברצח חברתו לכיתה, נאירה אשרף, לאחר שזו סירבה להצעת נישואים מצידו. במכתב ששיגרו לפרלמנט, נכתב על ידי בית המשפט כי "השידור יכול להשיג הרתעה שלא הושגה על ידי שידור גזר הדין"

נאירה אשרף, שנרצחה בדקירות סכין לאחר שסירבה להצעת הנישואים

בית משפט במצרים ביקש לשדר את תלייתו של מוחמד עאדל בן ה-21, שנמצא אשם ברצח חברתו לכיתה, בשידור חי, כך פורסם היום (שלישי) ברשת "דיילי מייל" הבריטית. הסטודנטית נאירה אשרף, שסירבה להצעת הנישואין של אדל, נרצחה על ידי עאדל כשהוא דקר אותה למוות באור יום מחוץ לאוניברסיטת מנסורה, בה למדו השניים יחד. עאדל ואשרף לא היו הזוגיות, על פי התקשורת המצרית.

אשרף מתה במקום לאחר שנדקרה מספר פעמים בצוואר ובחזה, כאשר עוברים ושבים זועמים תפסו את עאדל בעודו מחזיק את הסכין ועומד מעל הגופה, כך עולה מסרטון מצלמות האבטחה שתיעדו את זירת הרצח.

מוחמד עאדל שרצח את נאירה אשרף לאחר שסירבה להצעת הנישואים שלו
מוחמד עאדל שרצח את נאירה אשרף לאחר שסירבה להצעת הנישואים שלו

בית המשפט קבע כי ההוצאה להורג תשודר בשידור חי כדי להרתיע את הציבור מביצוע פשעים דומים בעתיד. במכתבו לפרלמנט כתב בית המשפט: "השידור, גם אם רק חלק מתחילת ההליכים, יכול להשיג את מטרת ההרתעה, שלא הושגה על ידי שידור גזר הדין עצמו".

בית המשפט החליט על עונש מוות ב-28 ביוני, ואישר את גזר הדין שבוע לאחר מכן. ערעור עצר את פסק הדין, שפורסם ב-24 ביולי. כעת, בית המשפט ביקש שהמפרלמנט ישנה את החוק המסדיר את עונש המוות כך שההוצאה להורג תהיה משודרת בשידור חי.

"יש לנו עדיין 60 יום לערער על גזר דין מוות נגד עאדל", אמר עורך דינו של הנאשם פריד אל-דיב. אל-דיב הוא בין עורכי הדין המוכרים במצרים, שכן הוא היה הסנגור הראשי של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. הפעם האחרונה בה גזר בית הדין במצרים עונש מוות הייתה ב-1998, כאשר הטלוויזיה הממלכתית שידרה הוצאתם להורג של שלושה גברים שהרגו אישה ואת שני ילדיה בביתם בקהיר.