הציוץ המוזר של אילון מאסק: "אם אמות בנסיבות מסתוריות, היה נחמד להכיר אתכם"

המיליארדר הקנדי-אמריקני, שידוע לא מעט בהתבטאויות מוזרות ואף שנויות במחלוקת, פרסם הלילה ציוץ משונה בחשבון הטוויטר שלו שבו רמז למותו תחת "נסיבות מסתוריות". קודם לכן, טען מאסק כי הוא מאוים על ידי רוסיה כי חלק מהחברות שבבעלותו העבירו ציוד תקשורת למדינה, דבר שאפשר את חיבורה מחדש לאינטרנט

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

למה התכוון אילון מאסק? היזם והמיליארדר שייסד בין היתר את "טסלה" ו-"SpaceX" ולאחרונה אף רכש את השליטה ברשת החברתית "טוויטר", אילון מאסק, פרסם לפנות בוקר (שני) בחשבון הטוויטר שלו ציוץ מסתורי שעורר גל שמועות.

"אם אמות בנסיבות מסתוריות, היה נחמד להכיר אתכם", כתב מאסק, שציין כי הוא מאוים על ידי רוסיה, מאחר וחברת "סטארלינק", חברת הבת של "SpaceX" שבראשה עומד מאסק, מספקת שירותי אינטרנט באוקראינה.

לפי הדיווחים בתקשורת הרוסית, חברת "סטארלינק" העבירה מכשירי תקשורת ללוחמי המיליציה הלאומנית גדוד "אזוב" ולכוחות חיל הנחתים של צבא אוקראינה. בפרסומים השונים נמסר כי "הציוד הועבד באמצעות מסוקים על ידי הפנטגון". כמו כן, נטען כי "מאסק מעורב באספקת ציוד תקשורת צבאי לכוחות הפאשיסטיים באוקראינה, ולפיכך הוא מחויב למתן דין וחשבון כאדם מבוגר - לא משנה כמה ישחק את עצמו טיפש".

חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי
חיילים אוקראינים במזרח המדינה סמוך לגבול הרוסי | צילום: רויטרס

בחודש מרץ האחרון חברת "סטארלינק" העבירה את הטרמינלים שלה לאוקראינה, בעקבות הפלישה הרוסית למדינה. אלו איפשרו את החיבור לרשת הלווינית של "סטארלינק", שחיברה מחדש את תושבי אוקראינה לאינטרנט.

כזכור, לפני מספר שבועות, אילון מאסק הודיע כי הוא רוכש את הרשת החברתית "טוויטר" תמורת 44 מיליארד דולר: "השקעתי בטוויטר מתוך אמונה בפוטנציאל שלה להיות פלטפורמה לחופש ביטוי ברחבי העולם, ואני מאמין כי חופש ביטוי הוא ציווי חברתי לכל דמוקרטיה מתפקדת".