בזכות טכנולוגיה חדשה: פוענח רצח בן 34 שנים בארה"ב

גופת אישה נמצאה ביערות פנסילבניה בשנת 1988, כשעל צווארה חוט שחנק אותה, ועל גופתה פזורים שאריות דנ"א של גבר זר שלא זוהה. במשך יותר משלושה עשורים נשארה זהותו בגדר תעלומה - עד שבדיקה גנטית חדשנית הצליחה לספק את התשובה

אנה קיין, פוענח רצח בן 34 שנה

ארצות הברית: בדיקה גנטית שפותחה בשנים האחרונות הובילה לפיענוח רצח שהתרחש לפני 34 שנים במדינת פנסילבניה, כך דווח היום (שבת) באתר החדשות CNN.

באוקטובר 1988 נמצאה גופתה של אנה קיין, צעירה בת 26, באזור מיוער בפנסילבניה, כשסביב צווארה כרוך חבל דק. מהחקירה עלה שקיין נחנקה ולאחר מכן גופתה הושלכה ביער. עיתון מקומי פירסם כתבה על הרצח המסתורי, ובה נכתב שטרם נמצאו רמזים או כיווני חקירה באשר לרוצח. 15 חודשים לאחר מכן הגיע למערכת העיתון מכתב אנונימי חתום על ידי "אזרח מודאג", הכולל בתוכו פרטים על הרצח, שעל פי המשטרה רק הרוצח עצמו יכול היה לדעת.

נמצאה זהותו של הרוצח - סקוט גרים
נמצאה זהותו של הרוצח - סקוט גרים | צילום: משטרת פנסילבניה

על המעטפה שבה נשלח המכתב נמצאו שאריות רוק, שדגימת דנ"א מתוכם תאמה לדגימות שנמצאו על גופת הרצחת, אולם במשך עשורים המשטרה לא הצליחה לפענח למי שייך הדנ"א. כעת, בעזרת בדיקה גנטית מיוחדת, הצליחו לגלות את זהותו של הרוצח: אדם בשם סקוט גרים, שנפטר מסיבות טבעיות בשנת 2018.

ביתה של אנה, טמיקה רייס, בירכה על הגילוי שסגר מעגל של שנים ארוכות ללא תשובה, אולם נעצבה על כך שסבתה, אמה של אנה, נפטרה ללא הידיעה לגבי זהותו של רוצח בתה. "הרגשתי קצת מהכל", אמרה הבת טמיקה, "שמחתי לגלות סוף סוף את הפנים של המפלצת שלקח את אמא מאיתנו, אבל אני מאוכזבת שהוא לא יוכל לשאת בהשלכות".

פרי טאונשיפ, המקום בו נמצאה גופתה של אנה קיין
פרי טאונשיפ, המקום בו נמצאה גופתה של אנה קיין | צילום: משטרת פנסילבניה

רייס, שהייתה בת 9 כשאמה נרצחה והיום היא בת 43, שיתפה כי היא עדיין כועסת מהצורה שבה ניסו להציג את אמה בתקשורת באותם ימים שלאחר הרצח, כאישה שעסקה בזנות והשתמשה בסמים ו"התנהגה כאילו זה מגיע לה", כך לפי רייס. היא סיפרה שעל אף עברה המפוקפק היא ניסתה לשנות את דרכיה ובסופו של דבר, "היא הייתה קורבן, היא הייתה אמא, היא הייתה אהובה. לאף אחד לא מגיע מה שקרה לה".