בשווי 47 מיליון דולר: ישראלי שהונה עשרות חרדים נעצר בארה"ב

יוסי אנגל נעצר ביום רביעי בנמל התעופה בלוס אנג'לס, רגעים אחדים לפני שעלה על המטוס בחזרה ארצה. הוא מואשם בהונאת "פונזי" ובכך שגרם לעשרות מחברי הקהילה החרדית בניו-יורק ולוס אנג'לס, "להשקיע" בחברה שלו למצלמות אבטחה ובנדל"ן בני ברק - ו"גנב" אותם

יוסי אנגל
יוסי אנגל | צילום: מתוך לינקדאין

יוסי אנגל, ישראלי בן 35, נעצר ביום רביעי בנמל התעופה בלוס אנג'לס, רגעים אחדים לפני שעלה על המטוס בחזרה ארצה. כך הותר אמש (שישי) לפרסום. אנגל, כך יוזכר, מואשם בהונאת "פונזי" בשווי של 47 מיליון דולרים, ובכך שגרם לעשרות מחברי הקהילה החרדית בניו-יורק ולוס אנג'לס, "להשקיע" בחברה שלו למצלמות אבטחה, "iWitness Tech", ובנדל"ן בעיר בני ברק - כספים מעולם לא יועדו לשם.

כדי לשכנע את לקוחותיו, אנגל טען בפני חברי הקהילה כי הוא מנהל אורח חיים דתי, ואף הקים בלוס אנג'לס בית כנסת קטן לטובת העניין. אם הוא יורשע על ידי ביהמ"ש האמריקני - הוא עשוי לקבל עונש מאסר מקסימלי של 20 שנים.

בני ברק
בני ברק | צילום: שאטרסטוק

לפני כחודש, אנגל נחת בלוס אנג'לס כדי להעביר כספים שנגנבו מהמשקיעים לחברות בישראל ולחשבונות פרטיים. מאוחר יותר, הוא נעצר על ידי כוחות FBI. לפי התביעה שהוגשה נגדו, לה סייעו גם גורמים משפטיים מישראל, אנג'ל הבטיח לכל הפחות ל-29 משקיעים חרדים, שהכספים שלהם יועברו לחברה שלו ולהשקעה בנדל"ן בבני ברק.

הוא סיפר למשקיעים שיש לו יחסים חמים עם ראש העיר של בני ברק, ובהמשך - זייף מסמכים ושלח למשקיעים סרטונים מפוברקים של הדירות. יצוין כי בעבר אנגל חתם על הצהרה נוטריונית והודה בהונאת ה"פונזי" שביצע, ומיד לאחר מכן - נעלם, מבלי להשיב את הכספים למשקיעים.