"האמא של כל הסנקציות": בארה"ב מתכוננים להגיב לפלישה רוסית לאוקראינה

במאמץ דו-מפלגתי, סנאטורים בארה"ב בהובלתו של רוברט מננדז נמצאים על סף הסכמה לגבש חבילת סנקציות שמטרתה לגבות מחיר כלכלי כבד מרוסיה - בתגובה לאגרסיה שהיא מובילה נגד אוקראינה. חבילת הסנקציות המתגבשת תפגע הן בגורמים בכירים ביותר בממשל הרוסי והן ברוסי ההמוצע. מננדז: "נשתק את הכלכלה שלהם"

זמן צפייה: 06:08

רוחות המלחמה באירופה: בארה"ב מתכוננים להגיב במיידי לפלישה צבאית רוסית לתוך אוקראינה, כאשר סנאטורים בארה"ב בהובלתו של הדמוקרט הבכיר רוברט (בוב) מננדז נמצאים על סף הסכמה לגבי "האמא של כל הסנקציות" - חבילת צעדים שמטרתה לגבות מחיר כלכלי כבד מרוסיה בתגובה לאגרסיה שהיא מובילה נגד אוקראינה.

לפי דבריו של מננדז לרשת CNN, "החבילה כוללת סנקציות מאסיביות נגד הבנקים הגדולים והחזקים ביותר ברוסיה, דבר שיוביל לשיתוק הכלכלה שלהם, ולחבילה הזו יש השלכות משמעותיות מאוד לרוסי הממוצע, לחשבונותיו ולכפסי הפנסיה שלו".

הסנאטור הדמוקרטי רוברט (בוב) מננדז
הסנאטור הדמוקרטי רוברט (בוב) מננדז | צילום: רויטרס

בין היתר, מננדז אמר כי הוא יבקש את אישור הסנאט האמריקני לאשר "סיוע קריטי עבור אוקראינה" בדמות אמצעי לחימה, כמו כן סנקציות כלכליות נוספות על מגזרים כלכליים מרכזיים ברוסיה, וכן יבקש לאשר הטלת חסם על היכולת של רוסיה למכור את החוב הריבוני שלה בשווקים בינלאומיים.

כזכור, במהלך סוף השבוע האחרון הזהיר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, מפני פלישה צבאית רוסית לאוקראינה, ואמר: "ארה"ב מאמינה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט לפלוש לאוקראינה, והוא העביר את ההחלטה הזו לצבא הרוסי".

לדבריו של סאליבן, ארה"ב מעריכה כי הפלישה לאוקראינה תחל השבוע - בעיצומה של אולימפיאדת בייג'ינג. כמו כן, אמר סאליבן כי רוסיה תתקוף תחילה מהאוויר באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס אחרים, לאחר מכן תפעיל אמצעי לוחמה אלקטרונית, ואז תפלוש רגלית במטרה לכתר את הבירה קייב ולכפות שינוי משטר באוקראינה. בין היתר אמר סאליבן כי "לרוסיה יש כעת את כל הכוחות הדרושים לה כדי לבצע פעולה צבאית גדולה באוקראינה", בהתייחסו ל-130 החיילים הרוסים שנמצאים כעת בגבולות אוקראינה.