כוכב רשת מרוקני נעצר ונשלח לשנת מאסר - כי העליב את המלך

מוחמד סקקי, שמחזיק ערוץ "יוטיוב" עם מאות אלפי עוקבים, צפוי לשבת ארבע שנים בכלא, לאחר שהעביר ביקורת על נאום של מוחמד השישי, בו קרא לאזרחי מרוקו "חמורים"

מוחמד סקקי, כוכב רשת מרוקני
מוחמד סקקי, כוכב רשת מרוקני | צילום: יוטיוב

מוחמד סקקי, כוכב רשת מרוקני שהתפרסם דרך "יוטיוב", נשלח למאסר של ארבע שנים, וישלם קנס של 4,000 דולרים, בגין העלבה של מלך מרוקו, מוחמד השישי. הוא נעצר בתחילת החודש לאחר שהעביר ביקורת על נאום של המלך בו קרא לאזרחי מרוקו "חמורים". סקקי אמר כי הוא מתכנן לערער על עונשו.

סקקי, הידוע בכינויו "מול ססקיטה", מחזיק חשבון יוטיוב עם כ-300,0000 עוקבים וסרטוניו זוכים לעשרות אלפי צפיות. הוא עמד למשפט בעיר סטאת. בד בבד, עומאר ראדי, עיתונאי ופעיל זכויות אדם הפועל במדינה נעצר בעקבות ציוץ בטוויטר שלכאורה מעליב שופט. עורך דינו אמר כי הוא יישאר במעצר עד השני בינואר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עצי אשוח וסופגניות: ברחבי העולם חגגו את חג המולד – ואת חנוכה

לראשונה: רוסיה פרסה טיל על-קולי המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני

משט המרמרה, חיסול בן לאדן ו-MeToo: כך נראה העשור החולף

מלך מרוקו
מלך מרוקו | צילום: רויטרס

ארגוני זכויות הביעו את דאגם כי חופש הפרט במדינה נמצא בסכנה. לפני כחודש, הראפר המרוקני גנאווי נידון למאסר של שנה לאחר עימות עם המשטרה. מעריציו טענים כי הוא נרדף עקבות בשיר, בו הוא מותח ביקורת על המלוכה במדינה.

המלך מוחמד השישי ויתר על חלק מכוחו לאחר מחאות "האביב הערבי" בשנת 2011, אך רבים מאמינים כי הוא עדיין מחזיק בשליטה בתחומים רבים במדינה.