"ההשקעה תוכיח עצמה": איל ההון שיכסה את חובות כל בוגרי הקולג'

רוברט סמית', אחד האנשים העשירים בארצות הברית, הכריז בטקס סיום השנה של קולג' מורהאוז שבאטלנטה כי יממן את כל ההלוואות של בני המחזור שלו: "לכל מעמד תהיה הזדמנות שווה הגשים חלום"

זמן צפייה: 01:12

הפתעה חיכתה לבוגרי התואר בטקס הסיום בקולג' מורהאוז שבאטלנטה, ג'ורג'יה – כאשר אחד מהבוגרים, המיליארדר רוברט סמית', הצהיר שיכסה את החובות של כל הסטודנטים. סמית', שקיבל תואר של כבוד מהמוסד הלימודי, עומד בראש אחת המשפחות העשירות בארצות הברית ומוכר כתורם למוסדות חינוך ותרבות וליוצרי טכנולוגיות חדישות.

כאשר עלה המיליארדר לנאום במסגרת טקס הסיום, ביקש תחילה מבוגרי התואר לחבק זה את זה. לאחר שהתלמידים עשו כמבוקשו, הסביר להם הנדבן כי רק אהבה הדדית תעזור להם להתקדם ולהצליח, ואמר: "בשם שמונה דורות המשפחה שלי שחיו בארץ הזאת, אני הולך למלא אתכם בקצת אנרגיה - המשפחה שלי תיצור קרן לכיסוי ההלוואות שלכם" –  400 הסטונדנטים שישבו בקהל לא נשארו אדישים למחווה וקפצו מכסאותיהם בתשואות.

כתבות נוספות בחדשות 13:

מחקר חדש קובע: מיצים טבעיים מסוכנים לא פחות ממשקאות מוגזים

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

ביום הולדתה של אדל: אם הפעוטה שנרצחה בפיגוע ילדה בת

הפילנתרופ שהבטיח לממן את שכר הלימוד של סטודנטים בקולג' בארה''ב
הפילנתרופ שהבטיח לממן את שכר הלימוד של סטודנטים בקולג' בארה''ב | צילום: Morehouse College

סמית' לא סיים לרגש את הקהל, והסביר מה המניע למעשיו: "אני בטוח שההשקעה הזאת תוכיח את עצמה", אמר. לדבריו, "אני רוצה לדאוג שלכל בוגר תהיה הזדמנות שווה להצליח ולהגשים את החלום האמריקני. ואת זה נראה דרך מעשים".

משפחתו של סמית' הודיעה כי תתרום כ-40 מיליון דולרים לכיסוי עלות הלוואות הסטודנטים. זאת, לאחר שבחודש ינואר העניקה המשפחה לאותו מוסד לימודי מיליון דולרים וחצי עבור מלגות נוספות ופארק חדש שבו הסטודנטים יוכלו ללמוד.

סמית', בן ה-56, גדל בדנוור והחל את הקריירה שלו באוניברסיטת קורנל ובבית הספר למנהל עסקים בקולומביה. הוא הוכשר כמנהל, ויסד חברה שמשקיעה בחברות המתמחות בתוכנה. לפי הערכת מגזין "פורבס", נכסי החברה של סמית' עולים על 46 מיליארד דולרים.