ארה"ב: אב ממינוסטה הכה למוות עבריין מין באמצעות קרן אייל

לוי אקסטל בן ה-27 ממינסוטה חשד בלורנס סקאלי בן ה-77 כי הוא עוקב אחרי בתו הפעוטה. בתגובה, הוא הגיע לביתו והכה אותו למוות בעזרת את חפירה וקרן של אייל. לאחר הרצח הוא הגיע לתחנת המשטרה המקומית כשהוא ספוג בדם והתוודה במעשה

לוי אקסטל, הרג פדופיל שחשד שהטריד את בתו
לוי אקסטל, הרג פדופיל שחשד שהטריד את בתו | צילום: משטרת מחוז קוק

לוי אקסטל בן ה-27 ממינסוטה הרג בשבוע שעבר עבריין מין מקומי בשם לורנס סקאלי לאחר שהכה אותו ב-15 פעמים בעזרת את חפירה והלם בראשון עם קרן אייל קורא (מוס). זאת, לאחר שחשב שסקאלי, שהואשם בעבר באינוס ילדה בת 6, עקב אחר בתו הפעוטה.

בכתב האישום שהוגש נגד אקסל נקבע כי הוא נכנס לביתו של סקאלי בסביבות השעה 16:45 והכה אותו כ-20-15 פעמים עם את חפירה שמצא בביתו של הקורבן ולאחר מכן הלם בראשו בקרן האייל. לאחר הרצח, שהתרחש ביום רביעי האחרון, הגיע אקסטל לתחנת המשטרה המקומית כשהוא מכוסה בדם - והודה ברצח.

האב השתמש בקרן של אייל קורא כדי להרוג את סקאלי
האב השתמש בקרן של אייל קורא כדי להרוג את סקאלי | צילום: ויקיפדיה

אקסטל נפל על ברכיו ואמר לשוטרים שהוא היכה למוות את לורנס סקאלי, בן 77, באת. הוא הוסיף שהוא "סיים את העבודה" עם קרן אייל. לאחר ההתוודות, אקסטל דרש מהשוטרים לאזוק אותו ואיים לפגוע באחרים במידה ולא ירוסן. משרד השריף של מחוז קוק שלח שוטרים לביתו של סקאלי בגרנד מריאס, כשעתיים צפונית לדולות', שם נמצאה גופתו.

לאקסטל וסקאלי היסטוריה ארוכה של סכסוכים. אקסטל, אב לילדה קטנה, היה מודע לכך שסקאלי הורשע בהטרדה של ילדה בת 6 ב-1979. בשנת 2018, אקסטל האשים את סקאלי ב"מעקב" ו"ניסיון לפתות" את בתו הפעוטה במעון היום שלה לאחר שחנה את הטנדר שלו במקום, ועל כן ניסה להשיג צו הרחקה מפני הגבר המבוגר אך בקשתו נדחתה. כשנתיים לאחר מכן, פרסם אקסטל פוסט בפייסבוק שלשונו: "התרופה לפדופיליה? כדור בראש".

אקסטל הועמד לדין ביום שישי באשמת רצח מדרגה שנייה והוא מוחזק בערבות של מיליון דולר. בהגנה נטען כי לאחרונה סקאלי עורר חשדות לאחרונה בקרב הקהילה, אבל השריף של מחוז קוק, פט אליאסן, אמר לסוכנות הידיעות AP ש"לא קרה דבר". כמו כן, רישומי בית המשפט חשפו כי סקאלי היה מאושפז במוסד לחולי נפש בשנת 2020 אך שוחרר בהמשך השנה, כשהוא מטופל בתרופות אנטי פסיכוטיות.

לוי אקסטל ואחותו קתרינה
לוי אקסטל ואחותו קתרינה | צילום: פייסבוק

אחותו של אקסטל, קתרינה, הגיבה למקרה בפייסבוק הפרטי שלה. "אני המומה מכמות התמיכה שאני רואה באינטרנט לאור הטרגדיה שקרתה לנו", היא כתבה, "אנחנו מתכננים לארגן אירוע גיוס כספים מקוון כדי לתמוך באקסטל".