ארה"ב: חיפושים אחר 4 קופים שברחו ממשאית שהתהפכה בדרכה למעבדה

האירוע החריג, שנשמע כאילו לקוח מסרט הוליוודי, אירע לאחר שמשאית שהובילה 100 קופים למעבדה הייתה מערובת בתאונה בכביש ראשי. המשטרה המקומית עדיין מחפשת אחר 3 מהקופים שברחו, בתקווה למצוא אותם לפני שיגרמו נזק

Cyscoi
אחד הקופים שנמצא לאחר שברח | צילום: טוויטר

ארצות הברית: משטרת פנסילבניה פתחה בחיפושים אחר 4 קופים שברחו, לאחר שמשאית שהובילה 100 קופי מעבדה הייתה מעורבת בתאונת דרכים אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים בכביש ראשי במדינה. המשאית, שהייתה על פי הדיווחים בדרכה למעבדה בפלורידה, התנגשה במשאית זבל על הכביש הראשי.

אחד מארבעת הקופים שברחו נמצא, לאחר חיפושים רבים במהלך הלילה, על עץ. לפי דיווח אחר קוף נוסף נמצא אך לא נלכד עדיין. המשטרה פינתה את הכביש לאחר התאונה אך שוטרים נשארו באזור לחפש אחר הקופים שברחו, בנוסף למסוק משטרתי שסורק את האזור.

במשטרה ביקשו מהציבור לדווח במקרה של היתקלות עם אחד הקופים. דוברת משטרת פנסילבניה, לורן לשר, אמרה: "אנחנו מביאים מומחי בעלי חיים כך שיוכלו לתפוס את הקופים בבטחה ולהרדים אותם אם יהיה צורך בכך".

באירוע מעורבים המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) וכן הרשות לשמירה על חיות הבר בפנסילבניה ורשויות נוספות. בארגון זכויות בעלי החיים PETA הביעו מורת רוח מהמקרה החריג ומסרו כי הם דואגים לשלומם של הקופים ושל הציבור.

האזור בו התרחשה התאונה:

 

הקופים שברחו הם מסוג מקוק הסרטנים, זן שנעשה בו שימוש רב בניסויים מדעיים, במיוחד ניסוייים הקשורים למערכת העצבים. בשל דמיונם הגנטי לבני האדם, הקופים מסוגלים לשאת מחלות מסוימות כמו הרפס, ובעבר היו מקרים שהדבקיו עובדי מעבדה. מחיר של קוף כזה הוא סביב 10 אלף דולרים.

קופי מקוק הסרטנים נמצאים בתקופה זו בשימוש רב בניסויים של חיסוני הקורונה. הביקוש היה כל כך גבוה שחלק מהמדענים העלו רעיונות ליצור "מאגר אסטרטגי" של קופים לניסויים, בדומה למאגרי הנפט והתבואה שיש לממשלת ארצות הברית.