בתוך פחות מחודש: שני פעילים לשימור פרפרים נרצחו במקסיקו

גופתו של ראול הרננדז נמצאה יומיים בלבד אחרי הלווייתו של הומרו גומז, שניהם אקטיביסטים נגד כריתת עצים בלתי חוקית במסגרת עבודתם. משפחתו של גומז טענה שלפני שנעלם קיבל איומים על חייו

הלווייתו שלו הומרו גומז
הלווייתו שלו הומרו גומז | צילום: רויטרס

בתוך פחות מחודש נמצאו שתי גופות של אקטיביסטים שפעלו נגד כריתת עצים בלתי חוקית ביערות שבהם חיים פרפרי הדנאית המלכותית במקסיקו. היום (שני) נמצאה גופתו של ראול הרננדז, בן 44, שעבד כמדריך טיולים בשמורת פרפרים במחוז מיצ'ואקאן שבמקסיקו. על גופתו נמצאו סימנים של אלימות וחבלת ראש.

גופתו נמצאה יומיים בלבד לאחר הלווייתו של הומרו גומז – שמצא את מותו בנסיבות דומות. גומז ניהל גם הוא שמורה לפרפרי בדנאית המלכותית באותו מחוז ומשפחתו ציינה שהוא קיבל איומים על חייו בשל מאבקו נגד חטיבת עצים בלתי חוקית שפוגעת בפרפרים.

לפי כשבוע הרננדז עזב את העבודה כרגיל ומאז נעלמו עקבותיו. גופתו נמצאה בראש גבעה בתוך שמורת הפרפרים. מומחים טוענים שהיא הייתה מכוסה בחבורות וחבלות עמוקות בראשו, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות מותו.

פרפרי הדנאית
פרפרי הדנאית | צילום: רויטרס

אנשים שעוסקים בתחום שימור הפרפרים חוששים ששני המקרים קשורים אחד לשני, שכן גומז נעלם באותו אזור כשבועיים לפני כן. גופתו של גומז נמצאה בבאר, ומשפחתו טענה שלפני היעלמותו, הוא קיבל איומים על חייו בדרישה שיפסיק את הפעילות שלו נגד חטיבת עצים בלתי חוקית. גומז עסק רבות בקמפיין לשימור זן הפרפרים והיערות שבהם הוא גדל. השמורה שהוא ניהל נפתחה בנובמבר כחלק מאסטרטגיה לעצור את חטיבת העצים הבלתי חוקית באזור.

בכירים אמרו בהתחלה שלא נראו סימני אלימות על גופו, אבל נתיחה לאחר המוות חשפה שהוא סבל מפגיעת ראש לפני שטבע בבאר.