בחשד ל"ריגול": עיתונאי אמריקני נעצר ע"י שירותי הביטחון ברוסיה

סוכנות הביטחון הפדרלית הרוסית דיווחה כי אוון גרשקוביץ', שליח הוול סטריט ג'ורנל, נעצר בעיר יקיטנבורג שבמזרח המדינה. דוברת משרד החוץ הרוסי טוענת: "למה שהוא עשה אין שום קשר לעיתונות"

אוון גרשקוביץ', כתב הוול סטריט ג'ורנל שנעצר ברוסיה
אוון גרשקוביץ', כתב הוול סטריט ג'ורנל שנעצר ברוסיה | צילום: THE WALL STREET JOURNAL

סוכנות הביטחון הפדרלית (FSB) של רוסיה דיווחה כי כתב עיתון הוול סטריט ג'ורנל האמריקני, אוון גרשקוביץ', נעצר על-ידיה בגין "ריגול" לטענתה, כך פורסם היום (חמישי) הוול סטריט ג'ורנל. גרשקוביץ' בן ה-31 הוא אזרח אמריקני, שליח העיתון ברוסיה ומדווח ממוסקבה באישור משרד החוץ הרוסי. הוא נעצר בעיר יקיטינבורג שבמזרח רוסיה.

ה-FSB טען בהצהרה כי גרשקוביץ', "פועל לפי הוראות הצד האמריקני, אסף מידע המהווה סוד מדינה על פעילותו של אחד ממפעלי המכלול הצבאי-תעשייתי הרוסי". מטעם העיתון בו עובד גרשקוביץ' נמסר כי "הוול סטריט ג'ורנל מכחיש בתוקף את ההאשמות של ה-FSB ומבקש את שחרורו המיידי של הכתב המהימן והמסור שלנו, אוון גרשקוביץ'. אנחנו עומדים בסולידריות עם אוון ומשפחתו".

נשיא רוסיה פוטין מבקר במרכז אימונים צבאי בעיר ריאזאן
נשיא רוסיה פוטין מבקר במרכז אימונים צבאי בעיר ריאזאן | צילום: רויטרס

ה-FSB אמר כי "הפסיק את הפעילות הבלתי חוקית" שמנהל גרשקוביץ' וכי נפתח נגדו תיק ריגול ביקטרינבורג. "למה שעובד הוול סטריט ג'ורנל עשה ביקטרינבורג אין שום קשר לעיתונות", אמרה דוברת משרד החוץ, מריה זכרובה, בטלגרם.

גרשקוביץ', עבד ככתב ברוסיה מאז 2017. לפני שהצטרף לעיתון, הוא עבד בסוכנויות שונות, בהן גם הניו יורק. לאחרונה כתב על ההשפעה של הסנקציות המערביות על כלכלת רוסיה. הדיווח ברוסיה הפך לקשה הרבה יותר מאז שהנשיא ולדימיר פוטין בפברואר בשנה שעברה פתח בפלישה רחבת היקף באוקראינה.

הרס בבניין מגורים בעיר מריופול, אוקראינה
הרס בבניין מגורים בעיר מריופול שבאוקראינה | צילום: רויטרס

רוסיה העבירה במרץ האחרון חוק צנזורה שהופך פרסום "מידע שקרי" על פעולות צבאיות באוקראינה לבלתי חוקי. בתגובה, ערוצי חדשות מקומיים רבים הפסיקו את פעילותם או עזבו את המדינה והתקשורת הזרה הגבילה משמעותית את הדיווח בתוך רוסיה והוציאה ממנה עובדים רבים.

Whatsapp Image 2022 04 23 At 0
ההרס בעיר מריופול, בתחילת המלחמה | צילום: רויטרס