דיווח בארה"ב: שר החוץ מייק פומפאו שוקל להתפטר ולרוץ לסנאט

3 רפובליקנים סיפרו לעיתון "TIME" כי בכוונת פומפאו לעזוב את תפקידו על רקע מתיחות עם טראמפ, ולהתמודד בבחירות לסנאט בקנזס. עיתוי העזיבה יוחלט אחרי שיבין כיצד לצאת מהממשל "בצורה חלקה"

זמן צפייה: 01:08

על פי דיווח ב-"TIME" אמש (שלישי), שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, שוקל להתפטר בקרוב מתפקידו, בין היתר בגלל המתיחות שנוצרה בינו לבין הנשיא דונלד טראמפ על רקע הליך ההדחה. פומפאו, ככל הנראה, מתכנן לרוץ בבחירות לסנאט במדינת קנזס. שלושה רפובליקנים בכירים סיפרו לעיתון על כוונותיו של שר החוץ, והוסיפו כי הוא עדיין לא יודע "איך לצאת בחתיכה אחת" מממשל טראמפ.

לפי חלק מהפרשנויות, ההודעה של פומפאו על כך שהוא מבטל את חוות הדעת המשפטית של משרד החוץ האמריקני, לפיה ההתנחלויות בגדה המערבית הן הפרה של החוק הבין-לאומי, קשורה לרצון שלו לזכות בתמיכת האוונגליסטים אם אכן יחליט להתמודד על תפקיד סנאטור בקנזס.

התוכנית של פומפאו הייתה להישאר שר החוץ עד תחילת האביב, אך לנוכח ההתפתחויות האחרונות - כולל הליך ההדחה של הנשיא, פומפאו החל לשקול את המשך דרכו. כעת, עיתוי ההתפטרות שלו יוחלט רק לאחר שיבין כיצד יוכל לעזוב בצורה חלקה את הממשל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גורם ביטחוני: משנים את המשוואה מול איראן – נגיב גם לירי זניח

צרפת: להקת כלבי ציד הרגה אישה בהיריון שטיילה עם הכלב שלה

האלימות בחברה הערבית: 2 גברים נפצעו אנוש ובינוני מירי בגליל

מייק פומפאו בהצהרה לתקשורת
מייק פומפאו בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

השמועות על כוונותיו של פומפאו לרוץ בבחירות לסנאט מסתובבות באוויר כבר חודשים. לרוב הוא טען כי אין בכוונתו להתמודד לתפקיד, אולם לא פסל זאת. "פומפאו מתמקד רק בביצוע יעדי מדיניות החוץ של הנשיא טראמפ ובהשלמת המשימה עבור העם האמריקני במשרד החוץ", אמר מקורב לשר, "כל מי שאומר אחרת - טועה". בתוך כך, ב-"TIME" דווח כי אין שום אינדיקציה לכך שפומפאו דן בתוכניותיו עם הנשיא.

בחודש שעבר העביר ביקורת על מדיניותו של טראמפ בנוגע לסוריה, ואמר לרשת "פוקס ניוז" כי "הניסיון שלי עם הנשיא הוא שטראמפ מקבל החלטות ואז מעבד נתונים ועובדות ומעריך מצבים". גם טראמפ מצידו לא חסך בביקורת כלפי פומפאו, וטען כי הוא עשה טעות כאשר שכר את ביל טיילור כנציג האמריקני הבכיר באוקראינה.