ארוחת מישלן עד הבית: כך מסעדות היוקרה בצרפת ממשיכות להתפרנס

בפריז עוד לא נקבע תאריך לפתיחה מחדש של המסעדות, אז השפים המודאגים מעבירים את הזמן בהכנת משלוחים באיכות כוכבי מישלן - ובמחיר מצחיק. "נמשיך לנסות ולעשות את זה גם אחרי המגפה"

זמן צפייה: 03:12

בפריז אומנם תם ההסגר, אבל הגעגועים של תושביה לאוכל היוקרתי של מסעדות מישלן שנותרו סגורות הביאו את השפים עם הכוכבים למצוא דרך יצירתית לשלוח את המנות המיוחדות שלהם עד הבית. לדוגמא, ארוחת המתוקים של "פאביון לדוויה", מסעדת שלושה כוכבי מישלן מהיוקרתיות בעולם, עלתה 45 אירו, בתוספת דמי משלוח בסך 15 אירו, ומספיקה לארבעה סועדים.

לחומרי הגלם והטריות אין שניים כשזה נוגע למסעדות המישלן, מהבריוש הנמס ועד הממרחים העשירים. שפית המישלן ג'וליה סדפדז'יאן, שבגיל 21 הפכה לבעלת כוכב המישלן הצעירה בהיסטוריה של המדריך היוקרתי, עמלה קשה במטבח של המסעדה שלה שברובע הלטיני. "אנחנו נמשיך לנסות ולעשות את זה קצת אחרי המגפה כי אם יימשכו ההגבלות המחמירות על המסעדות, לא נוכל להגיש לאותה כמות אנשים", הסבירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחקיר השמן המזויף: איזה שמן פסול למאכל מוכרים ברשתות השיווק?

תלונה: שני שחקני ליגת העל בכדורגל קיימו יחסי מין עם קטינות

מהלילה ולמשך חצי שנה: קטע מנתיבי איילון ייחסם לתנועה

ארוחת מישלן עד הבית
ארוחת מישלן עד הבית | צילום: חדשות 13

אבל במסעדה אין מי שייהנה מהאספרגוס הטרי, פירות הים המעוטרים או העיצוב המקורי. אל הפער שנוצר עבור מסעדות היוקרה נכנס הפתרון הפשוט, "מישלן טו-גו". תמורת 42 אירו, כ-165 שקלים, אפשר לקבל הביתה מנת פתיחה, עיקרית וקינוח - מציאה בעולמות המישלן.

בצרפת טרם נקבע תאריך רשמי שיאפשר למסעדות לארח סועדים בפנים, באינטימיות של פעם, אבל מסעדני היוקרה במצוקה ומקווים שעד סוף החודש יוכלו לשוב ולפתוח את הדלתות. עד אז אפשר להזמין ממסעדות המישלן ארוחות מלאות במחירים זולים יחסית עד הבית.