40 ימים לאחר התרסקות המטוס: הילדים ששרדו אותרו בלב האמזונס

כשהם סובלים מתת תזונה ומעקיצות חרקים, חולצו מלב הג'ונגל בקולומביה ארבעת האחים, כשהצעיר שבהם בן שנה. הילדים שרדו בעזרת ערכות מזון שצוות החיפוש השליך מהאוויר, ואותרו על ידי חיילים ומתנדבים מקומיים. ברדיו נשמעה קריאת "נס!", והנשיא בירך: "הישרדות היסטורית"

זמן צפייה: 03:15

נס בקולומביה: 40 ימים לאחר התרסקות מטוס באמזונס, ארבעה ילדים חולצו חיים אמש (שישי) מתוך הג'ונגל. ארבעת הילדים, בהם פעוט בן שנה שחגג את יום הולדתו הראשון בלב היער, אותרו כשהם סובלים מתת תזונה ומעקיצות חרקים. הילדים הצליחו לשרוד מעל חודש באחד האזורים הקשים בקולומביה, ביתם של חיות טרף רבות ושל קבוצות חמושות.

למרות תנאי המחייה הקשים, אף אחד מהילדים לא היה במצב קשה בזמן החילוץ. ארבעת האחים, בני 13, 9, 4 ושנה, הם חלק מקהילה ילידית באזור, והערכה היא שהם הצליחו לשרוד בעזרות ערכות מזון שהושלכו מהאוויר על ידי צוות החיפוש.

החיפושים באמזונס בקולומביה
החיפושים באמזונס בקולומביה | צילום: רויטרס

"הם נתנו לנו דוגמא להישרדות שתירשם בהיסטוריה", אמר נשיא קולומביה גוסטבו פטרו, והוסיף: "זאת שמחה לכל המדינה". ג'ון מורנו, מנהיג קבוצת ילידים בעיירה וואפס שבמדינה, אמר כי יכול להיות שהחינוך שספגו הילדים בבית, עזר להם גם כן לשרוד את הסיטואציה המאתגרת. "זה יער סבוך ומסוכן, הם השתמשו בידע שצברו בקהילה, בידע האבות שלהם", הוסיפו מקומיים.

ארבעת האחים טסו על מטוס ססנה 206 מהעיירה סן חוזה לאראקוארה ב-1 במאי בשעות הבוקר. המטוס התרסק כ-175 ק"מ דרומית מסן חוזה לאחר שהטייס דיווח על כשל במנוע. שבועיים לאחר ההתרסקות נמצא המטוס בלב האמזונס, ואותרו שלוש גופות של אנשים בוגרים, כולל אמם בת ה-33 של הילדים. כמובן שבאותה העת לא התגלה אף סימן לילדים עצמם.

המטוס שהתרסק בג'ונגל האמזונס בקולומביה
המטוס שהתרסק בג'ונגל האמזונס בקולומביה | צילום: רויטרס

בימים שלאחר ההתרסקות צצה תקווה לאיתור הילדים, כשצוותי חיפוש מצאו כ-500 מטרים משרידי המטוס עקבות קטנות של בני אדם ופירות לעוסים. כ-150 חיילים יחד עם 200 מתנדבים ו-10 כלבים מגזע רועה בלגי חיפשו אחר השורדים הצעירים, אך העובדה כי הם נעו ממקום למקום הקשו על מאמצי החיפוש.

לבסוף, המחפשים השמיעו מהאוויר בעזרת רמקול מאסיבי את קולה של סבתם, שבשפתם אמרה לילדים לא לזוז ממקומם על מנת שימצאו אותם. לבסוף אותרו הילדים על ידי קבוצה של 10 חיילים ושמונה מתנדבים, ברדיו נשמעה קריאת "נס, נס, נס", והילדים פונו לבית החולים בסן חוזה לקבלת טיפול רפואי.