חיסול הישראלים במקסיקו: אדם נוסף נעצר בחשד למעורבות באירוע

מאוריסיו היראם בן ה-23 נעצר בעיר חליסקו, בחשד למעורבות בחיסולם של בן סוטחי ואלון אזולאי במסעדה במקסיקו סיטי לפני כחודשיים. אחד השוטרים ציין שהוא נתפס בעקבות מידע שקיבלו מעצור אחר

זמן צפייה: 02:09

מאוריסיו היראם, שחשוד במעורבות בחיסולם של הישראלים בן סוטחי ואלון אזולאי במסעדה במקסיקו סיטי, נעצר אמש (שישי) בעיר חליסקו שבמערב המדינה. השוטרים עצרו את הצעיר בן ה-23 והסבירו שהצליחו לאתרו בעזרת עדות של אחד החשודים שנעצר בחודש יולי. אחד השוטרים הוסיף כי ישנם סימנים רבים שמצביעים על מעורבותו בקבוצת הפשע.

כזכור, בחודש שעבר האינטרפול הוציא התראה אדומה על שם ונסה בלר פלס, "הבלונדינית", שעל פי החשד עזרה בחיסול שני הישראלים, בן סוטחי ואלון אזולאי במקסיקו. לפי ההתראה, פלס היא בעלת שתי דירות במקסיקו סיטי ושמה מופיע כסגנית נשיא בחברה במיאמי. התקשורת במדינה דיווחה כי היא פגשה את העבריין בן סוטחי בתירוץ של סגירת עסקת נשק כבד. הרשויות במקסיקו מחפשים כאמור בימים אלו אחר אשת הפיתוי שעזרה בחיסולם של סוטחי ואזולאי, לאחר שנפגשה איתם במסעדה בבירה מקסיקו סיטי שבה חוסלו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נחשף שם "הבלונדינית" – האישה שעזרה לחסל את הישראלים במקסיקו

"הבלונדינית": מרדף במקסיקו אחר האישה שעזרה לחסל את הישראלים

דיווח: הרקע לחיסול הישראלים במקסיקו – סכסוך עם קרטל מקומי

תחילה, חשבו החוקרים כי הפאה הבלונדינית שנמצאה בזירה שייכת למחסלת, אך בהמשך הגיעו למסקנה כי מדובר באישה שהייתה אחראית ל"כיפה אדומה" שנעשתה לשני העבריינים. החשודה שנרשמה במסעדה בשם "ונסה באייר", קיבלה על ידי כלי התקשורת את הכינוי "לה גרה" (הבלונדינית), בשל הפאה שנמצאה בזירה. ההערכה במשטרת המקומית, שהועברה גם לישראל, היא ש"לה גרה" הייתה חלק מחוליית החיסול. על פי הדיווחים, היא נמלטה דרך המטבח ואז עלתה על טנדר שחיכה לה מחוץ למקום.

ימים ספורים לפני כן, דיווחו כלי תקשורת במקסיקו כי בן סוטחי ואלון אזולאי נורו למוות על ידי מחסלת ששלח קרטל מקומי שבו עבד בן סוטחי. על פי הדיווח, הרקע לחיסול הוא סכסוך של סוטחי עם ארגון הפשע. עוד עולה מהפרסום כי סוטחי היה מלבין כספים בשירות הקרטל, ושראשי הארגון סברו שהוא מנסה לגנוב מהם כספים. בשל כך, ביקשו להיפגש עמו. סוטחי דרש שהפגישה תתקיים במקום ציבורי, ולאחר שנקבע שייפגשו במסעדה - הוא ואלון אזולאי נורו למוות מטווח אפס.

''הבלונדינית'', החשודה בסיוע לרצח הישראלים במקסיקו
''הבלונדינית'', החשודה בסיוע לרצח הישראלים במקסיקו | צילום: ESPECIAL

כמו כן, דווח כי בכיר בארגון הגיע לעיר הבירה לפקח על החיסול, ועשה זאת דרך הטלפון הסלולרי של המחסלת. מיד אחרי החיסול, עזב את העיר, אך נקלט במצלמות אבטחה באזור. המידע על החיסול הגיע מציתות לשיחות טלפונים בין הארגונים שבהם סוטחי הלבין לכאורה כספים, כך על פי הדיווח.