"הלילה הפך ליום": מטאור בגודל כדורגל נצפה בשמי טזמניה • צפו

עצם זר חדר לאטמוספירה, נשרף כ-20 קילומטרים מעל לכדור הארץ והאיר את שמי האי האוסטרלי. "צריך להיות אדם בר מזל כדי להיות תחת כיפת השמיים ברגע כזה"

מטאור נשרף בשמי אוסטרליה
מטאור נשרף בשמי אוסטרליה | צילום: רשת ABC

מטאור חדר לאטמוספירה הלילה (שבת) ונשרף בשמי טזמניה וויקטוריה. האסטרונום מרטין ג'ורג', מהפלטנריום במוזיאון המלכה ויקטוריה אמר שנכון לשעה זאת טרם ידוע מה היה גודלו המדויק של כדור האש שנצפה על ידי אזרחים רבים. "אנחנו משערים שמדובר בעצם בגודל של כדורגל – אולי גדול יותר", אמר לרשת ABC. "בהחלט מדובר באירוע משמעותי, זה לא משהו שאנחנו רואים כל יום".

האירוע הסעיר את תושבי האי שהיו עדים לשריפת המטאור. ברשתות החברתיות היו מי שהעלו השערות שמדובר בחייזרים שמגיעים לכדור הארץ כדי לנקום את ביטול ההסתערות על "אזור 51" בארצות הברית, שם, על פי האגדות האורבניות, שומר הממשל האמריקני על סודות העב"מים שגילה.

עוד בחדשות 13:

אין כמו אמא: הבלוגרים שמבשלים אוכל ביתי למאות אלפי עוקבים

הישג ענק: לינוי אשרם זכתה במדליית ארד בקרב רב באליפות העולם

יוסגר לישראל "נוכל הטינדר" הישראלי, החשוד בעוקץ נשים באירופה

דומיניק מק'אלינדן סיפר שכיסה את אוזניו, מצפייה לפיצוץ עז שלא הגיע. "הלילה הפך ליום, והשמיים הוארו באור כחול-לבן עז, שצבע את השמיים באדום וכתום כאשר נשרף", סיפר.

לדברי ג'ורג', ההערכות הן שכאשר המטאור נשרף ודעך, היה בגובה 20-30 קילומטרים מעל כדור הארץ. "מאוד קשה לחזות מראש אירוע כזה", אמר. "צריך להיות אדם בר מזל כדי להיות תחת כיפת השמיים ברגע כזה".